جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش: پاکسازی مناطق غرب پلدختر توسط ارتش تمام شد

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» با اشاره به روند پاکسازی مناطقی از شهر پلدختر که به ارتش واگذار شده است، گفت: با همت کارکنان ارتش و تلاش شبانه روزی آنان، گل و لای موجود در منازل و مغازه‌های این مناطق تخلیه و به صورت کامل پاکسازی شد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه احداث پل تخریب شده هفت تیر از سوی ارتش تاثیر زیادی در امر امدادرسانی داشته است، خاطرنشان کرد: بعد از از ساخت مجدد این پل، تردد و جریان عبور و مرور به حالت عادی در آمده و ترافیک تا حد قابل قبولی کاهش یافته است. همچنین این پل نقش بسزایی در تسریع روند پاکسازی و تخلیه گل و لای از معابر و منازل داشت.
امیر سرتیپ نعمتی همچنین به فعالیت مستمر بیمارستان‌های صحرایی ارتش در پلدختر و معمولان در طول روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: بیمارستان صحرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانیاء (ص) ارتش در معمولان و بیمارستان صحرایی نیروی زمینی ارتش بسیار فعال هستند و در تخصص‌های مختلفی مراجعه کنندگان را معاینه می‌کنند.
وی افزود: همچنین گروه مهندسی نیروی زمینی مشغول ساخت و ساز زیرساخت‌های تخریب شده است و فعالیت‌های بسیاری تاکنون داشته است.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره تامین غذا و مواد خوراکی در مناطق سیل زده پلدختر، یادآور شد: سه آشپزخانه به طور مداوم مشغول پخت و پز هستند و نیروی زمینی ارتش با همکاری خیرین روزانه پنچ هزار پرس غذا برای ساکنان این مناطق تهیه می‌کنند.
وی ادامه داد: در بخش‌ها و روستاهای صعب العبور که به دلیل جاری شدن سیل با دیگر مناطق استان ارتباط زمینی ندارند، تدابیری اندیشیده شده تا هوانیروز تقسیم و توزیع مواد غذایی را با روند بسیار خوبی ادامه دهد.
امیر سرتیپ نعمتی در ادامه به درخواست کارکنان بازنشسته ارتش برای امدادرسانی در مناطق سیل زده خبر داد و گفت: به طور مثال راننده‌ای که سال‌ها قبل بازنشسته شده است، از چندین روز قبل در این مناطق مشغول فعالیت است. حتی زمانی که دستور بازگشت تکاوران مرکز آموزش نیروی زمینی ارتش برای تعویض پست صادر شد، تعدادی از آن‌ها ناراحت شدند که این اقدام آن ها ستودنی است.
وی افزود: در همین مدت سربازانی که برگه مرخصی خود را دریافت کردند، حاضربه بازگشت و رفتن به خانه و محل زندگی خود نشدند و همچنان مشغول امدادرسانی به هموطنان خود هستند.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش یاداور شد: دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش خواهان حضور در مناطق سیل‌زده و امدادرسانی هستند که اگر ظرفیت پلدختر اجازه دهد، این اتفاق رخ می دهد.

منبع:خبرگزاری میزان

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا