جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

حدود ۱۸ میلیون ایرانی دچار کم تحرکی شدن

معاون پرستاری وزارت بهداشت اذعان کرد : در کشور ایران 18 میلیون نفر در گیر کم تحرکی و 9 میلیون نفر مبتلا توده بدنی بالا می باشند .
به نقل از ایلنا , مریم حضرتی در مراسم افتتاحیه فستیوال فرهنگی – ورزشی پرستاران در همدان بابیان این که پدیده های شهرنشینی و صنعتی شدن جامعه ها با تغییرات پهناور در سبک زندگی همراه است , اظهار داشت : در کنار بهبود شاخص های بهداشتی که منجر ارتقاء امید در زندگی شده‌است , مهم‌ترین عامل ها افزایش بار بیماری ها , بیماری های غیر قابل سرایت بوده اند .
او خاطر نشان کرد : بیماری های غیر واگیر مسئول بیشتراز 53 درصد بار بیماری ها در دنیا میباشند و بیش تر از 76 درصد بار کل بیماری ها در کشور ایران به بیماری های غیر واگیر‌دار اختصاص داراست .
حضرتی تصریح کرد : اساس پیشگیری از بیماری های غیر واگیردار , شناسایی عامل ها خطر اولیه و پیشگیری و در اختیار گرفتن این عامل ها است .

مریم حضرتی

نائب رئیس پرستاری وزارت بهداشت خاطر نشان کرد : چهار بیماری ( دیابت , فشارخون بالا , سرطان و بیماری های مزمن تنفسی ( بیماری های غیرواگیر دارای اهمیت و چهار عامل ( خطر کم تحرکی , تغذیه ناسالم , مصرف الکل و دخانیات ( , مهم‌ترین عوامل خطر ابتلاء بدین بیماری ها محسوب میشوند . به همین بهانه اداره جهانی بهداشت , در اختیار گرفتن این بیمارها و دست اندرکاران بستر ساز آن را تحت عنوان انگیزه حیاتی برای کاهش 25 درصد مرگ و میر بیماری های غیر واگیر دار در سال 2025 تعیین نموده است .
او خاطر نشان نمود : در کشور‌ایران 18 میلیون نفر در گیر کم تحرکی و 9 میلیون نفر دچارتوده بدنی بالا می باشند . با ورزش و عمل های بدنی بر بخش اعظمی از بیماری های غیر واگیر دار می توان فائق آمد .
حضرتی با اشاره به انتخاب همدان تحت عنوان پایتخت توریسم کشورهای آسیایی در سال 2018 به سبب گنجایش های تاریخی , فرهنگی و اقلیمی اش , اذعان کرد : این رخداد می‌تواند نقش بسزایی درشکوفایی گنجایش های تاریخی و اقلیمی همدان ایفا نماید , چراکه صنعت توریسم چهار‌مین صنعت اساسی دنیاست که باعث نزدیک شدن ملت ها , بهبود رابطه ها و ارتقاء کیفیت معاش مردمان و تبادل فرهنگی می شود .
او در پایان با تقدیر از عوامل برگزاری این فستیوال علی الخصوص سازمان نظام پرستاری , استانداری , دانشگاه علوم پزشکی همدان , از تمامی اشخاصی که در به ثمر رسیدن این رویداد فرهنگی ورزشی تلاش کردند تشکر کرد .

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا