جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

سفیر سابق ایتالیا دروغ بی‌بی‌سی درباره قاسم سلیمانی را رو کرد

به گزارش افکارنیوز، مارکو کارنلوس، سفیر سابق ایتالیا در عراق در گزارشی واقعیتِ اطلاعاتِ تحریف‌شده‌ی بی‌بی‌سی درباره قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را منتشر کرد.
او در بخشی از این گزارش که پایگاه «میدل‌ایست‌آی» آن را منتشر کرده، می‌گوید: در مستند بی‌بی‌سی درباره قاسم سلیمانی، مقامات آمریکایی از او تصویر فردی را ساخته‌اند که مشتاقِ برقراری رابطه با آنهاست و مدعی شده‌اند که آنها مرتبا درخواست‌های او برای گفتگو را رد کرده‌اند اما بر اساس تجربیاتی که من در عراق داشته‌ام، دقیقاً عکس این قضیه درست است.
کارنلوس که در گذشته مشاور چند نخست‌وزیر ایتالیا در مسائل غرب آسیا و شمال آفریقا بوده در این یادداشت، سردار سلیمانی را یک «استراتژیست زبده» توصیف کرده و دیدگاه ارائه‌شده در مستند بی‌بی‌سی درباره او و نقش ایران در خاورمیانه (غرب آسیا) را «ساده‌انگارانه» خوانده است.
او در بخش آغازین این گزارش نوشته: مستند بی‌بی‌سی حاوی اطلاعات جدیدی نیست و بخش زیادی از روایتش را همان چیز‌هایی تشکیل می‌دهد که سال‌ها پیش هم گفته شده. کارنلوس در ادامه می‌نویسد: «مشکل اصلی [این مستند] آن است که رویدادهایش را از چشم‌اندازی منحصراً غربی روایت می‌کند و از یک عضو سپاه پاسداران یا یک مقام ایرانی هیچ کلامی نقل نمی‌شود.»
دیپلمات ایتالیایی، این شیوه روایت را بازتابی از مشکلی بزرگ‌تر و رایج در تفکر جهان غرب درباره ایران و غرب آسیا می‌داند. او می‌نویسد: «این نوع روایتگری، منعکس‌کننده نقائصی است که گاهاً در سیاست‌های آمریکا و غرب در قبال ایران و درنگاهی کلی‌تر خاورمیانه وجود دارد: ساده‌انگاری و دوپاره‌سازی غیرضرور میان نیکی و پلیدی.»

منبع: افکار نیوز

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا