شرایط دریافت کمک هزینه ازدواج برای بیمه شدگان تامین اجتماعی

سازمان تأمین‌اجتماعی تاکید کرد: کمک هزینه ازدواج یکی از تعهدات این سازمان است که به عنوان هدیه به بیمه‌شدگان اجباری واجد شرایط که تشکیل خانواده می‌دهند پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی سوالات بیمه‌شدگان در خصوص شرایط دریافت کمک هزینه ازدواج، سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: کمک هزینه ازدواج یکی از تعهدات این سازمان است که به عنوان هدیه به بیمه‌شدگان اجباری واجد شرایط که تشکیل خانواده می‌دهند پرداخت می‌شود.

به استناد ماده 85 قانون تأمین اجتماعی بیمه‌شده در صورت احراز شرایط ذیل از کمک هزینه ازدواج بهره‌‌مند می‌‌شود:
1- بیمه‌شده ظرف 5 سال قبل از تاریخ ازدواج، حداقل به مدت 720 روز سابقه کار داشته و حق‌بیمه این مدت از سوی کارفرما پرداخت شده باشد.
2-  در تاریخ ازدواج رابطه استخدامی بیمه‌شده با کارفرما قطع نشده باشد.
3- ازدواج اول بیمه شده باشد.
4- ازدواج دائم بوده و در دفتر رسمی ازدواج ثبت شده باشد .

همچنین مبلغ کمک هزینه ازدواج برابر است با مجموع حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه ظرف دو سال قبل از تاریخ ازدواج تقسیم بر 24، در صورتی که مبلغ محاسبه شده کمتر از حداقل دستمزد تاریخ ازدواج باشد، مبلغ قابل پرداخت به حداقل دستمزد سال وقوع عقد افزایش می‌‌یابد.

در صورتی که زن و شوهر هر دو بیمه شده سازمان تامین اجتماعی بوده و واجد شرایط باشند، پرداخت کمک هزینه ازدواج به هردو نفر انجام می‌‌پذیرد.

بیمه‌‌‌شدگان تامین اجتماعی که سال‌‌‌های قبل ازدواج کرده‌‌اند و در زمان ازدواج شرایط فوق را داشته‌‌‌اند و کمک هزینه مذکور را دریافت نکرده‌‌اند می‌‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند.

بیمه‌‌‌شدگان می‌‌‌توانند برای ثبت نام الکترونیکی دریافت تعهدات کوتاه‌‌مدت سازمان تامین اجتماعی از جمله کمک هزینه ازدواج به سایت این سازمان به نشانی www.tamin.ir بخش میز خدمت غیرحضوری مراجعه کنند.

Leave A Reply

Your email address will not be published.