جدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

مدیر ملی پروژه جمعیت در وزارت بهداشت منصوب شد + ۵ دستور وزیر بهداشت

وزیر بهداشت در حکمی، دکتر ساره محمدی مشاور امور زنان و خانواده خود را به عنوان مدیر ملی پروژه جمعیت در وزارت بهداشت، منصوب کرد.
به گزارش ایسنا و بنابر اعلام وبدا، در متن حکم وزیر بهداشت خطاب به دکتر ساره محمدی – مشاور امور زنان و خانواده وزارت بهداشت آمده است:
«بدین وسیله به عنوان مدیر ملی پروژه جمعیت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب می‌شوید. امید است با اتکال به خداوند و بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود درون و بیرون از مجموعه در انجام امور محوله مؤید باشید. اهم انتظارات از سرکار عالی به شرح زیر است:
۱-پیر شدن جمعیت کشور و گرایش رشد آن به سمت کاهش، موجبات نگرانی دلسوزان نظام را فراهم نموده بحدی که از دغدغه‌های مداوم مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) است. لذا ضروریست تلاش نمائید تا در مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با جلب مشارکت کلیه مدیران ارشد و معاونین محترم اهمیت موضوع تبیین و از همکاری کلیه عزیزان دلسوز بهره مند شوید.
۲-یافته‌ها و شاخص‌های اعلام شده جمعیتی کشور نیازمند بازنگری و راستی آزمائی مجدد است؛ لذا ضرورت دارد با همکاری مرکز ملی تحقیقات سلامت که از قبل با رییس محترم آن مرکز مطرح کرده‌ام و دیگر مراکز علمی و تحقیقاتی صاحب نظر کشور شاخص‌ها و آمار موجود را واکاوی و اعلام نمائید.
۳-توسعه و تجهیز مراکز درمان ناباروری جهت خدمت رسانی به زوج‌هایی که مشتاق فرزندآوری هستند، ولی به دلیل مشکلات جسمی و یا روحی نیازمند معالجه می‌باشند مورد توجه ویژه قرار گیرد.
۴-سیاست‌های تشویقی فرزندآوری برای زوج هائی که بدلائل مختلف از داشتن فرزند امتناع می‌ورزند و آنها که تک فرزند می‌باشند به داشتن فرزند دوم باید در اولویت قرار گیرد.
۵-برگزاری جلسات بین بخشی جهت توسعه زیرساخت‌های کشور متناسب با افزایش آهنگ رشد جمعیت نیز از مواردی است که لازم است پیگیری شود.
بدیهی است در صورتی که آهنگ رشد جمعیت از سرعت توسعه زیرساخت‌های آموزش، بهداشت، اشتغال و رفاه اجتماعی سریع‌تر باشد در دراز مدت می‌تواند نتیجه نامطلوب داشته باشد.
انتظار می‌رود گزارش هفتگی از پیشرفت کار به اینجانب ارائه شود.
توفیق سرکار عالی را در این خدمت ارزشمند از خداوند بزرگ مسئلت دارم.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا