دسته‌بندی نشده

آخرین تغییرات قیمت سکه و طلا (۹۸/۰۸/۱۳)

قیمت سکه تمام‌‌بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴ میلیون تومان، طلای ۱۸عیار هم ۴۰۷ هزار تومان و نرخ دلار در بازار آزاد ۱۱هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است.

گسترش‌نیوز: امروز در بازار آزاد نرخ سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۷۸ هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و ۲۷۹ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۸۴۳ هزار تومان فروخته می‌شود. نرخ طلای ۱۸عیار هم ۴۰۷ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با نرخ ۱۵۱۱.۱ دلار معامله می‌شود.

در حالی که نشانه هایی از پیشرفت در مذاکرات تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان و تقویت بازار کار امریکا موجب افزایش اشتها برای ریسک‌پذیری شده است، نرخ طلا امروز با کاهش مواجه بود.

بر اساس این گزارش، نرخ هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۵۱۱ دلار و ۴۲ سنت رسید، در حالی که نرخ طلا در بازار امریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۵۱۳ دلار و ۹۰ سنت رسید.

امریکا و چین روز جمعه اعلام کردند که در مذاکرات مربوط به پایان دادن به اختلافات تجاری ۱۶ ماهه به پیشرفت هایی دست یافته‌اند و به گفته مقامات امریکایی ممکن است در طی ماه جاری توافقی به امضا برسد.

انتشار آمارهای اقتصادی مثبت در هفته گذشته که موجب کاهش نگرانی‌ها نسبت به تبعات منفی جنگ تجاری شد نیز موجب ایجاد خوش بینی در بازارهای جهانی شده است. میزان رشد بازار کار امریکا در ماه اکتبر کمتر از حد انتظار کند شد، در حالی که مشخص شد میزان استخدام‌ها در دو ماه پیش از ان نیز بیشتر از برآوردهای قبلی بود.

مارگارت یانگ یان، تحلیلگر بازار طلا در موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «در کوتاه مدت احساس حاکم بر بازار برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های پرریسک بسیار خوب است و کسی سراغ بازار طلا نمی‌رود.» وی افزود، اما تضعیف ارزش دلار موجب محدود شدن افت ارزش طلا می‌شود.

منبع: تسنیم

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا