جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

اتمام یک پروژه عمرانی در اراک توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)

[ad_1]
4

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) از اتمام پروژه تقاطع غیر همسطح شهید صیدی اراک خبر داد.

به گزارش ایسنا، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به اجرا و تکمیل پروژه تقاطع غیر هم‌سطح شهید صیدی اراک توسط این قرارگاه اظهار کرد: شهر اراک به عنوان یکی از چهار قطب صنعتی کشور در دوران دفاع مقدس توانست خدمات شایانی در حوزه مهندسی رزم ایفا نماید که پل شناور خیبر به طول 13 کیلومتر از نمونه‌های بارز آن است.

وی افزود: پروژه شهید صیدی شهر اراک از پروژه‌هایی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در این کلان‌شهر است که در مساحتی به وسعت 17 هکتار و به طول 2820 متر در کریدور اصلی جنوب به شمال شهر اراک بر روی کمربندی شمالی احداث شده است و این کریدور را از بن‌بست خارج می‌کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: این پروژه از مهم‌ترین تقاطع‌های رینگ داخل شهر کلانشهر اراک به شمار می‌رود که از 3 دستگاه پل، 52 پایه، 5 عدد کوله و 5 عدد رمپ تشکیل شده است. محمد با اشاره به سیستم سازه این پل که به صورت عرشه فولادی و بتنی است، اظهار کرد: از مزایای این روش، سرعت اجرا، دوام بالا، صرفه اقتصادی، ایمنی بیشتر و نصب آسان‌تر تأسیسات آن است. بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که به تازگی مابین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و شهرداری اراک امضا شده است عملیات اجرایی چند پروژه دیگر شامل تقاطع غیر همسطح میدان مقاومت، جاده فراهان، زیرگذر و تقاطع غیر هم‌سطح جاده فرودگاه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا