جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

افتتاح و احیای ۲۰۰ کارگاه تولید لوازم تحریر ایرانی و ایجاد ۲ هزار شغل

[ad_1]
61686264

با افتتاح و احیای ۲۰۰ کارگاه تولید نوشت‌افزار ایرانی اسلامی توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، ۲ هزار فرصت شغلی در این صنعت ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، امیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت با اعلام این خبر اظهار داشت: بنیاد برکت برای افتتاح، احیا و حمایت از ۲۰۰ کارگاه تولید نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است. این میزان سرمایه‌گذاری، تولید ۸۰۰ هزار جامدادی و ۷۰۰ هزار کیف و کوله را در این کارگاه‌ها به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: افتتاح و احیای این تعداد کارگاه تولیدی، علاوه بر رونق تولید نوشت‌افزار ایرانی اسلامی و اختصاص سهم بیشتری از بازار به محصولات تولید داخل، باعث فراهم آمدن فرصت‌های کسب و کار برای ۲ هزار نفر شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از ۳ سال گذشته در قالب پویش «مشق احسان» به حوزه نوشت‌افزار ورود کرده و باعث تحول در این حوزه شده است.

مدنی با اشاره به خریداری و توزیع یک میلیون بسته نوشت‌افزار ایرانی اسلامی میان دانش‌آموزان مناطق محروم خاطرنشان کرد: مقرر شد که بنیاد برکت نیز با افتتاح، احیا و حمایت از واحدها و کارگاه‌های تولیدی نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به این حوزه ورود جدی داشته باشد.

وی یادآور شد: هر چند ورود به این حوزه جزو وظایف سازمانی بنیاد برکت نیست اما با توجه به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و فعالیت‌های جوانان انقلابی و جهادی در زمینه تولید نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، بر آن شدیم تا به این حوزه ورود کنیم.
 
مدیرعامل بنیاد برکت با تأکید بر فعال شدن حوزه‌های مغفول‌مانده در تولید نوشت‌افزار بیان کرد: امسال را با افتتاح و احیای ۲۰۰ کارگاه آغاز کردیم و سال آینده حتما در تولید محصولات مغفول مانده نوشت‌افزار ایرانی اسلامی ورود جدی خواهیم داشت.

مدنی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر تولید روان‌نویس ایرانی اظهار امیدواری کرد که تا سال ۱۴۰۰ اولین روان‌نویس تولید داخل با برند «هرمز» تولید و روانه بازار شود.

وی افزود: بنیاد برکت امسال با ایجاد ۸۰ کارگاه، احیای ۳۰ کارگاه و حمایت از ۹۰ کارگاه تولید نوشت‌افزار ایرانی اسلامی که به دلیل شیوع کرونا با رکود مواجه بودند، گامی اساسی را در افزایش سهم محصولات ایرانی اسلامی از بازار نوشت‌افزار برداشته است.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: یک اتفاق خوب در مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت این است که همیشه نگاه‌شان به فکر و دست مردم بوده و از ایده‌ها و توانمندی‌های مردم و گروه‌های مردمی و جهادی استقبال و استفاده کرده‌اند.
مدنی با تاکید بر توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر نیروسازی گفت: باید به شکل شبکه‌ای از ظرفیت‌های کشور در حوزه‌هایی همچون تولید نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، پوشاک و پرورش آبزیان بهره برد.

وی در تشریح اقدامات بنیاد برکت در سال جاری عنوان کرد: در چند روز آینده ۱۵۰ مدرسه جدید برکت را تحویل می‌دهیم. همچنین ایجاد ۱۸۵ هزار شغل را برای امسال هدف‌گذاری کرده‌ایم که از این تعداد، ۶۰ هزار شغل تا به امروز محقق و مابقی نیز شناسایی شده است. امیدواریم که با این طرح‌های اشتغال‌زایی برکت، واردات گوشت قرمز به کشور را تا ۲۵ درصد کاهش دهیم.
مدیرعامل بنیاد برکت در پایان خاطرنشان کرد: ما در حوزه‌های مختلفی ورود کرده و فعالیت‌های گسترده‌ای را به انجام رسانده‌ایم تا بتوانیم انتظارات رهبر معظم انقلاب را برآورده کنیم. هر چند تا رسیدن کامل به این هدف متعالی، فاصله زیادی داریم.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا