جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

امام خمینی: پشتیبانی از نظام به‌معنای تابعیت محض از یک جریان نیست

[ad_1]
61648587

امام خمینی انتقاد سازنده را باعث رشد جامعه دانسته و تاکید داشتند که هیچ کسی مبرای از انتقاد نیست.

به گزارش ایسنا ، نهضت امام خمینی و به دنبال آن پیروزی انقلاب اسلامی در سایه توکل و حمایت الهی، رهبری حکیمانه امام و وحدت و همدلی مردم کشور روی داد، انقلابی که می توان آن را معجزه نامید چرا که با هیچ یک از انقلاب های مردمی قابل مقایسه نبوده و نیست. مسلما پس از پیروزی در همه انقلاب ها دغدغه هایی وجود دارد که این در حکومت های دینی دوچندان شده و برای شخصیت بزرگی مانند پیر جماران که از درایت و تیزبینی خاصی برخوردار بودند، به مراتب بیشتر و بیشتر.

در تاریخ دهم آبان ماه سال 67 امام خمینی نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری نوشتند و در آن ضمن باز دانستن باب اجتهاد، نکات مهمی را مطرح فرمودند که این نامه به منشور برادری شهرت یافت. در بخشی از این نامه آمده است:

«اگر آقایان از این دیدگاه که همه می‏ خواهند نظام و اسلام را پشتیبانی کنند به مسائل بنگرند، بسیاری از معضلات و حیرتها برطرف می ‏گردد ولی این بدان معنا نیست که همه افراد تابع محض یک جریان باشند. با این دید گفته ‏ام که انتقاد سازنده معنایش مخالفت نبوده و تشکل جدید مفهومش اختلاف نیست. انتقاد بجا و سازنده باعث رشد جامعه می‏ شود. انتقاد اگر بحق باشد، موجب هدایت دو جریان می ‏شود. هیچ کس نباید خود را مطلق و مبرّای از انتقاد ببیند. البته انتقاد غیر از برخورد خطی و جریانی است. اگر در این نظام کسی یا گروهی خدای ناکرده بی ‏جهت در فکر حذف یا تخریب دیگران برآید و مصلحت جناح و خط خود را بر مصلحت انقلاب مقدم بدارد، حتماً پیش از آنکه به رقیب یا رقبای خود ضربه بزند به اسلام و انقلاب لطمه وارد کرده است.»

صحیفه امام؛ ج 21، ص 179


انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا