جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

امام راحل بر امپریالیسم فاسد شرق و غرب خط بطلان کشید

[ad_1]
61649061

ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امام راحل با اقدامات خود بر امپریالیسم و امپراطوری فاسد شرق و غرب خط بطلان کشید.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد که با حضور جامعه ورزش و جوانان استان مرکزی در مصلی بیت المقدس اراک برگزار شد، اظهار کرد: امام راحل(ره) یک حسنه بزرگ و یک عطیه ارزشمند الهی بود که خداوند به ملت اسلام و بلکه به بشریت عنایت کرد. همانطور که خداوند در طول تاریخ عطایای زیادی به انسان داده است، اگر انسان قدر بداند و الگوهای بشری ارزشمندی چون حضرت موسی کلیم(ع) و حضرت ابراهیم(ع) را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهد، به یقین از آثار و برکات زیاد این بزرگان بهره مند می شود.

وی افزود: حضرت محمد(ص) به عنوان آخرین پیامبر اسلام آمد تا با ادامه راه پیامبران پیشین خود پرچم اسلام را برافراشته کند و توحید و حق پرستی را به همه جهانیان عرضه دارد. اکنون بعد از 1400 سال از ارتحال پیامبر اسلام، در زمان ما هم شخصی از مکتب و دانشگاه پیامبر درخشید و راه و منش پیامبران و ائمه پیش از خود را احیا کرد.

وی بر لزوم یادآوری و آگاه سازی نسبت به تاریخ ایران اسلامی در 50 تا 60 سال گذشته به همه اقشار جامعه، خصوصا جوانان و دانشگاهیان تاکید کرد و گفت: بر همه ما لازم است تا از اوضاع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… زمان شروع نهضت امام خمینی (ره) مطلع شویم و بدانیم که این شخصیت بزرگ الهی مزرعه بزرگ توحید و خداپرستی را در کدام کشتزار بنا کرد که امروز ما شاهد برکات آن هستیم. آرمان ها و اهداف امام باید به خوبی برای همگان تبیین شود تا بتوان به خوبی به عظمت اقدامات ایشان در زمان های گذشته پی برد.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه امام در طول مدت مبارزه خود با نظام سلطه همواره در صدد تشکیل حکومتی بر مبنای اسلام و با بهره گیری از آیات الهی بودند، اظهار کرد: ایشان هیچ گاه در برابر ظلم و فساد حکومت پهلوی سکوت نکردند و با اقتدار به همه جهانیان گفتند که از هیچ قدرت و حکومتی واهمه ای ندارند. این مرد بزرگ وقتی جریان انجمن های ایالتی و ولایتی در کشور مطرح شد نتوانستند در برابر اقدامات برخی افراد بی هویت و بی شخصیت ساکت بنشینند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: انسان های بی هویتی چون نتانیاهو و ترامپ هم اکنون در دنیا هستند که نمی توان نام انسان بر آنها گذاشت و امام خمینی(ره) به گونه ای با این آدم نماهای گرگ صفت جنایت پیشه مبارزه کردند که آثار آن مبارزات هنوز هم در جهان طنین افکن است، به گونه ای که  می توان نمونه هایی از این آثار را در جریان اعتراضات اخیر آمریکا به خوبی مشاهده کرد.

وی افزود: جبهه مبارزه امام دارای چند بعد بود؛ یکی از مهم ترین این ابعاد، گسترش معارف و احکام اسلامی در همه جهان بود که خود همچون کتاب بزرگی است که اسلام واقعی و حقیقت پذیری حضرت حق را به تصویر می کشد. امام با اقدامات خود بر امپریالیسم و امپراطوری فاسد شرقی و غربی خط بطلان کشید، به گونه ای که آثار آن عاقبت اندیشی ها و وسعت نظر امام، امروزه نیز به خوبی قابل لمس است.

وی به اقدامات جنایتکارانه پلیس آمریکا در کشتن یکی از سیاه پوستان این کشور اشاره کرد و افزود: اینگونه اقدامات نشان دهنده فرهنگ آن کشور و حاکی از نژادپرستی ملعون و منفور آمریکایی است. همانطور که نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا گفته بود، بخشی از سرمایه هنگفت آمریکا تنها در انحصار تعداد محدودی است و این در حالیست که در آمریکا بیش از 50 میلیون نفر زیر خط فقر هستند و عده زیادی نیز مجبورند شب ها را در کوچه و خیابان ها سپری کنند.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: ما با مردم آمریکا کاری نداریم و شعار مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر جنایت و خون ریزی و مرگ بر آن هفت هزار میلیارد دلاری که آمریکا صرف کشتن افراد بی گناه منطقه کرد و باعث شهادت شهید سلیمانی های زیادی شد. علیرغم همه اقدامات خبیثانه ای که دشمن تا کنون در قبال نظام جمهوری اسلامی ایران بکار بسته، اما آثار و برکات اقدامات امام و خون شهدایی که در این مسیر جان خود را فدا کردند، همچنان باقی است.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا