جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

انتقاد رییس شورای سیاسی حزب کار از لایحه اصلاح قانون انتخابات

[ad_1]
57312670

رئیس شورای سیاسی حزب اسلامی کار با انتقاد از بررسی لایحه اصلاح قانون انتخابات در مجلس اظهار کرد: مجلس یازدهم درحال افتادن در مسیر اشتباهی است که هم خود و هم مردم را دچار هزینه های فراوان خواهد کرد.

محمدنیشابوری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: انگیزه اصلاح قانون انتخابات توسط نمایندگان مجلس یازدهم که با شعار ارتقای سطح معیشت و آن هم با رای حداقلی روی صندلی های بهارستان جلوس کرده اند؛ جز تهدید جمهوریت نظام و به فراموشی سپردن یکی از اساسی ترین اصول انقلاب اسلامی نیست.

وی دامه داد: اگر این شیوه حکومت داری قرار بود انتخاب شود، پس چه نیازی به آن همه جدال در شورای موسسان قانون اساسی بود.همه سخن امام راحل و تاکید ایشان بر جمهوریت و اسلامیت هم راستا بودن این دو اصل اساسی نظام انتخابی در ایران بود.

این فعال سیاسی گفت: در طول بیش از ۴۰ سال گذشته در این کشور دوبار رفراندوم برگزار در هر دوبار اصل جمهوریت هم شان اسلامیت نظام دیده شد؛ چراکه جمهوریت هم از درون اصول مترقی دین مبین اسلام به راحتی قابل حصول است.اینکه برخی آقایان به انکار این اصل می پردازند از روحیه خودرای بودن آنان بر می خیزد.

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار تصریح کرد: مردم ایران برای هر دو اصل فوق در برابر دشمنان این سرزمین چه در مبارزه علیه رژیم پهلوی و چه دوران دفاع مقدس و اکنون، راست قامت ایستادند و همچنان بر اصول خود پافشاری می کنند.

وی افزود: اگر بهانه طراحان این طرح دمیدن روح جدید و کاربردی تر شدن پیکره نظام اجرایی کشور است بهتر آن خواهد بود که برخی ازحامیان همین آقایان پایشان را از کار اجرایی و اقتصادی بیرون بکشند تا ببینیم آیا باز هم دولت ها ناکارآمد خواهند بود.

نیشابوریمدعی شد: وقتی برخی از همین نمایندگان مجالس گذشته و چه بسا فعلی با تهدید و ارعاب وزرا و کابینه درپی گرفتن امتیازات اقتصادی و سیاسی هستند، معلوم است که دولت ها ناکارآمد می شوند و از برنامه ها وعده های انتخاباتی منحرف.

سخنگو و رییس شورای سیاسی حزب اسلامی کار  گفت: راه کارآمدی دولت ها حزبی شدن آن و عدم دخالت سایر قوا و نهادهای خارج از حوزه اجرا در امور اجرایی است.از سوی دیگر اجازه حضور همه سلایق و افکار برای اداره کشور ونیز عدم محروم کردن رجال متنفذ و پاکدست برای حضور در عرصه رقابت های انتخاباتی است.

وی تصریح کرد: به نظر من مجلس یازدهم درحال افتادن در مسیر اشتباهی است که هم خود و هم مردم را دچار هزینه های فراوان خواهد کرد.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا