جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

انتقاد سفیر روسیه در واشنگتن از تلاش آمریکا برای اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران

[ad_1]
57912719

سفیر روسیه در واشنگتن با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، تلاش اخیر آن برای بکارگیری ابزارهای موجود در این توافق در راستای بازگردانی تحریم ها علیه ایران را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری اردوپوینت، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا درباره سیاست اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: متاسفم که آمریکا تصمیم گرفت از برجام خارج شود. این یعنی آمریکا نمی تواند از سازوکار بازگردانی تحریم ها استفاده کند. 

آنتونوف در ادامه با اشاره به این که روسیه با این تصمیم مخالفت خواهد کرد، افزود: ما هیچ راه قانونی یا فنی برای چنین تصمیمی نمی بینیم. 

بر اساس این گزارش، اظهارات سفیر روسیه در واشنگتن در پی این مطرح می شود که دولت آمریکا با نزدیک شدن به پایان تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر  پیش نویس قطعنامه ای را برای تمدید نامحدود این تحریم علیه ایران به شورای امنیت سازمان ملل ارئه کرده است. این طرح تاکنون با مخالفت شدید روسیه و چین، از کشورهای دارای حق وتو برای قطعنامه های شورای امنیت مواجه شده است.

دولت آمریکا علی‌رغم خروجش از توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸ تهدید کرده است که اگر پیش نویس این قطعنامه تصویب نشود از سازوکار بازگردانی تحریم ها در توافق هسته ای و قطعنامه ۲۲۳۱ مربوط به آن در شورای امنیت برای بازگردانی تمام تحریم های سازمان ملل علیه ایران استفاده خواهد کرد. این تصمیم آمریکا حتی مورد حمایت چندانی از سوی متحدان نزدیک این کشور از جمله تروئیکای اروپا (آلمان، فرانسه، انگلیس) قرار نگرفته است.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا