جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

انتقاد یک نماینده از «فراکسیون‌سازی» در مجلس و پاسخ دو عضو هیأت رئیسه به او

[ad_1]
61664599

نماینده مردم ارومیه در مجلس از اولویت‌های مجلس انتقاد کرد و ضمن بیان اینکه «مجلس به معیشت و اقتصاد توجهی ندارد» خواستار جلوگیری از ساختن فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های جدید شد.

به گزارش ایسنا، سیدسلمان ذاکر در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی از اولویت‌ها و اقدامات اخیر مجلس انتقاد کرد و گفت: تهیه و تنظیم برنامه هفتگی مجلس دچار آسیب شدیدی شده است. خطای هیأت رئیسه این است که اهم و مهم نمی‌کند. تشخیص نمی‌دهد که باید امروز انتظارات مردم را برآورد کند. ما هنوز از فراکسیون‌سازی نجات پیدا نکرده‌ایم که به دام کمیسیون‌سازی رسیده‌ایم، در حالی که اولویت‌های مجلس این چیزها نیست.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با استناد به پیام رهبری به مناسبت آغاز مجلس یازدهم، اولویت مجلس را «اقتصاد و معیشت» عنوان و تأکید کرد: ما چه برنامه‌ای در مجلس مطرح کرده‌ایم که در راستای بهتر شدن معیشت مردم باشد؟ کارگران، کم درآمدها و بی‌درآمدها زیر تورم و گرانی له شده‌اند و خبری از برنامه‌های مجلس نیست.

وی خطاب به امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که اداره مجلس را بر عهده داشت، گفت: کالاها، مسکن، مواد پتروشیمی و گرانی مردم را عصبانی کرده است. مجلس باید یک یا دو کار اساسی برای گرانی و تورم انجام دهد و به دولت کمک کند. درست کردن فراکسیون چه تأثیری به حال مردم دارد. خواهش می‌کنم این مسائل را پیگیری کنید.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیأت رئیسه مجلس در پاسخ به سلمان ذاکر اظهار کرد:‌ هیأت رئیسه به عنوان مجری آیین‌نامه داخلی مجلس نمی‌تواند تشخیص خود را به جای تشخیص همکاران قرار دهد. وقتی جمعی از همکاران طبق آیین‌نامه خواستار تشکیل کمیسیون یا فراکسیونی هستند اضطراری بودن یا نبودن آن با رأی صحن مشخص می‌شود نه با اراده هیأت رئیسه.

این عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: آیین‌نامه داخلی اجازه نمی‌دهد که هیأت رئیسه جلوی تشکیل یا عدم تشکیل یک فراکسیون یا کمیسیون ویژه را بگیرد. البته این روزها دوستان ما در حال برگزاری جلساتی برای متقاضیان تشکیل فراکسیون هستند و می‌خواهند فراکسیون‌های مشترک را در هم ادغام کنند.

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو دیگری از هیأت رئیسه مجلس نیز خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین ذاکر گفت: از مجموعه طرح‌هایی که به هیأت رئیسه وارد شده ۱۴ طرح اقتصادی است. این نشان می‌دهد که مجلس یازدهم به معیشت مردم توجه دارد. روزی که این ۱۴ طرح مطرح شد مشخص بود که مسائل روز اقتصاد است. وقتی نماینده و ۱۵ نفر دیگر طرحی را امضا می‌کنند وظیفه ما اعلام وصول آن است.

وی افزود: اعلام وصول ۱۴ طرح اقتصادی و چند طرح در مورد شفافیت آرای نمایندگان نشان می‌دهد که مجلس یازدهم نسبت به مشکلات مردم حساس است. البته مجلس در اصل یک هفته است که شروع به کار کرده، قبل از آن مقدمات تشکیل قوه مقننه را داشتیم.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا