جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

اوضاع ناخوشایند بانک دی/ افزایش سود بانکی برای ترمیم آشفتگی این روزهای بانک دی

به طور میانگین کاهش درصد بانک دی در بورس طی ۱۰ روز گذشته ۳.۰۰۷% بوده که بیشترین میزان کاهش را در ۱۵ مهر تجربه کرده است. جایی که با ۱۲۹ واحد کاهش نزدیک به ۹% تنزل را پشت سر گذاشت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، دو هفته‌ی گذشته روز‌های خوبی برای بانک دی نبود و اوضاع این بانک در بازار بورس اصلا چنگی به دل نمی‌زد. در ده روز فعالیت بانک دی در دو هفته‌ی گذشته اتفاقات ناخوشایندی برای آن‌ها افتاده و با اینکه جزو نماد‌های پربیننده‌ی بورس هستند، اما وضعیت نگران کننده‌ای را پیش روی خود می‌بینند. به طور میانگین کاهش درصد سهام این بانک طی ۱۰ روز گذشته ۳٫۰۰۷% بوده که بیشترین میزان کاهش را در ۱۵ مهر تجربه کرده است. جایی که با ۱۲۹ واحد کاهش نزدیک به ۹% تنزل را پشت سر گذاشت.

در جدیدترین صورت‌های مالی این بانک هم تغییرات معناداری مشاهده می‌شود. در آمد تسهیلات اعطایی طی یک ماهه منتهی به ۹۷٫۰۶٫۳۱ رقم ۳۵۱٫۳۴۲ میلیون ریال را نشان می‌دهد که در وضعیت مشابه نسبت به ماه قبل ۷۹۶٫۷۴۷ میلیون ریال کاهش داشته است. این کاهش در جمع کل تسهیلات اعطایی از ابتدای سال مالی تا پایان مورخ ۹۷٫۰۶٫۳۱ نیز خود را نشان داده و نسبت به ماه قبل ۳۰۴٫۵۹۵ میلیون ریال کاهش را در خود جای داده است.

با توجه به منفی بودن سود هر سهم بانک دی در بازار بورس به نظر می‌رسد تغییراتی که این روز‌ها در بازار در حال رخ دادن است کمی با پیش بینی‌های بانک دی فاصله دارد و این نوسانات ناشی از همین موضوع می‌تواند باشد. در هر صورت سیستم بانکی در روز‌های گذشته با وضعیت خوبی روبرو نبوده، اما انتظار از کارشناسان و مدیران بانکی این است که رصد بهتری روی اوضاع احوال جاری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بانک دی از آن دست بانکهایی است که حواشی زیادی را تجربه کرده و به گفته برخی از کارشناسان به ورشستگی نزدیک می شود، یکی از راه های این بانک برای فرار از این وضعیت افزایش چراغ خاموش سود بانکی بوده در صورتی که سود بالای 20 درصد به سپرده های 10 میلیون به بالاتر و روزشمار به مشتریان خود پرداخت می کند.
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا