جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

ایران آماده کمک به لبنان برای بازسازی بندر بیروت است

[ad_1]
61699042

ایسنا/آذربایجان غربی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران آماده کمک به لبنان برای بازسازی بندر حادثه دیده است.

سید عباس موسوی در سفری دو روزه به آذربایجان غربی امروز ۱۶ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در استانداری آذربایجا غربی برگزار شد، ضمن ابراز تاسف از وقوع حادثه دردناک بندر بیروت افزود: دو هواپیما حاوی اقلام و کمک های بشر دوستانه و پزشکی به این کشور ارسال شده است امید است این کمک ها تاحدودی از درد و رنج مردم لبنان را جبران کند.

وی ادامه داد: برخی کشور ها به دنبال وقوع حادثه تلخ در بندر بیروت ابراز همدردی فرصت طلبانه ای با این کشور داشتند اما ایران صادقانه آماده کمک به این کشور برای بازسازی بندر حادثه دیده است.

ایران در زمان مقتضی پاسخ تهدید جنگنده آمریکا را خواهد داد

موسوی با اشاره به مزاحمت جنگنده آمریکا به هواپیمای ایران این اقدام آمریکا را راهزنی هوایی توصیف کرد و تصریح کرد: در وزارت امور خارجه با تشکیل تیمی اقدامات برای شکایت اولیه علیه آمریکا انجام شده است چرا که ان حرکت تروریستی آمریکا و تهدید شدن جان مسافران ایرانی نقض عینی حقوق بین المللی بود و ایران در زمان مقتضی پاسخ این تهدید را خواهد داد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی در سیاست خارجی تقویت روابط بین کشوره ها بخصوص کشورهای همسایه است، ضمن اشاره به اینکه بزودی به عنوان سفیر ایران در جمهوری آذربایجان خواهد بود، افزود: طی سفرهایی که به استانهای مرزی همجوار جمهوری آذربایجان داشتم ظرفیتها و موانع مربوطه را شناسایی کردم که معتقدم می توان با رفع موانع و توجه به استعدادها و ظرفیتهای موجود در استانهای مرزی روابط بین ایران و جمهوری آذربایجان را گسترش و تعمیق داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: مقامات دو کشور برای تعمیق روابط در حوزه های مختلف آماده هستند که با بررسی ساختار و بستر های موجود می توان نقشه راهی برای گسترش هر چه بیشتر روابط فی مابین دو کشور طراحی و اجرا کرد.

وی با اشاره به شیوع کرونا و بسته شدن مرزها یکی از عمده نگرانی ها را مسئله صادرات و واردات و تسهیل در امور تجاری اقتصادی عنوان کرد و تصریح کرد: بستن مرزها از سوی کشورها به منظور جلوگیری از شیوع بیماری و حفظ سلامت مردم هر کشور، امری طبیعی است و در این راستا مقامات کشور رایزنی های لازم را انجام دادند که طی چند مرحله مرزها باز و بسته شدند که به جد پیگیر موضوع بسته بودن مرزها هستیم.

هجمه های تبلیغاتی سوء دشمن  نتوانسته تاثیری بر ملت ایران داشته باشد

موسوی آمریکا در طول ادوار گذشته دشمنی خود را با روشهای مختلف علیه ایران نشان داده است و امروزه نیز با توجه به گسترش تکنولوژی با ابزار و متدهای مختلف و صدور امواجی با برجسته نشان دادن شکافها  و مشکلات کشور سعی در اثرگذاری بر روی ملت ایران دارد اما هربار با هوشیاری ملت مواجه شده و نتوانسته به اهداف شوم خود برای فریب مردم دست یابد.

وی  باتاکید بر اینکه امروزه درحوزه های چند جانبه از جمله اقتصادی، روانی و تبلیغاتی در جنگ با آمریکا هستیم، تصریح کرد: خوشبختانه سواد رسانه ای و سطح آگاهی مردم ایران افزایش یافته و این هجمه تبلیغاتی از سوی رسانه های وابسته به آمریکا و فشار های وارده به نتیجه مطلوب نرسیده است.

کره جنوبی به بهانه واهی منابع ایران را بلوکه کرده است

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی با تاکید بر اینکه بهانه کره جنوبی برای ضبط اموال ایران واهی و پشتوانه قانونی ندارد، افزود: روابط کشورها با آمریکا نباید مانعی برای رسیدن ملت ایران به حقوق خود شود که در راستای اموال بلوکه شده در کره نیز اقدامات و مذاکراتی در سطوح وزارت و بانک مرکزی انجام شده که از همه راههای قانونی برای استیفای حقوق ملت ایران استفاده خواهد شد.

اروپا به تعهدات خود در خصوص برجام عمل نکرد

وی به موضوع برجام  اشاره کرد و از عدم اجرای تعهدات کشورهای اروپایی که با وجود قول و بیانیه مشترک نتوانستند در برابر فشار آمریکا مقاومت کنند و به تعهدات خود عمل کنند گله کرد و تصریح کرد: ایران در ۵ گام به تکالیف خود عمل کرد و همچنان به تعهدات خود پابرجاست و با بازگشت طرف های مقابل و عمل به تعهداتشان می توان گامهای بعدی را ادامه داد.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا