جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

بازگشت “رنو” به ایران

به گزارش افکارنیوز، فرشاد مقیمی در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه تنظیم بازار استان کرمان با اشاره به مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان گفت: برنامه ۱۰ گانه‌ای در ستاد کل فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور مصوب شد که بخشی از آن ارائه تسهیلاتی است که در اختیار خودروسازان برای پرداخت مطالباتشان به قطعه‌سازان بود که تاکنون بخشی از این تسهیلات پرداخت شده و انتظار داریم تا هفته آینده بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان به طور کامل پرداخت شود.
وی با بیان اینکه برای مدیریت شرایط ارزی اقدام خواهیم کرد، افزود: یکی از برنامه‌های جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای کنترل بازار این است که از این پس هر کالایی که در کشور تولید شود، از طریق تعرفه یا ممنوعیت واردات عمل می‌کنیم.
مقیمی با اشاره به سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری شرکت رنو در ایران، اظهار کرد: در پی مذاکرات و رایزنی‌های صورت گرفته و همچنین با توجه به میزان سرمایه‌گذاری که شرکت رنو در کشور کرده، این نوید را خواهیم داد که این شرکت خودروسازی دوباره به ایران باز خواهد گشت و برای این مهم نیز مکانیزمی در نظر گرفته‌ایم که تولید رنو را دوباره در ایران آغاز خواهیم کرد.
معاون وزیر صنعت گفت: وزیر صنعت موضوع کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان را در دستور کار قرار داده است و پیگیر رفع مشکلات این کارخانه است.
منبع:افکارنیوز

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا