جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

بررسی مجلس جدید در جلسه دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت

[ad_1]

موضوعاتی چون بحث و بررسی درباره شروع به کار مجلس جدید و انتخابات هیات رییسه آن، آتش‌سوزی برخی مراتع و جنگل‌ها و حادثه تلخ مرگ زن آلونک‌نشین کرمانشاهی در جلسه دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی مطرح شد.

به گزارش ایسنا، جلسه دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت،  به صورت مجازی و با ریاست علی شکوری راد دبیرکل حزب برگزار شد.

مروری بر اخبار مهم هفته گذشته، رای‌گیری برای انتخاب اعضای کمیسیون امور زیربنایی و محیط زیست حزب، بحث و بررسی درباره شروع به کار مجلس جدید و انتخابات هیات رییسه آن و آتش‌سوزی برخی مراتع و جنگل‌ها از جمله موارد بررسی شده در جلسه سه ساعته دیروز بود.

درباره حادثه تلخ مرگ زن آلونک‌نشین و مستضعف کرمانشاهی، در پی تخریب سرپناهش از سوی شهرداری این شهر، اعضای دفتر سیاسی ضمن اظهار تأسف از این حادثه، بر مسئولیت حاکمیت برای رسیدگی به امور شهروندانی که فقر و نداری آنها نشان روشنی از بی‌عدالتی اجتماعی است، تأکید کردند.

 به عقیده اعضاء دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت، این قبیل بی‌عدالتی‌ها در هیچ مرام فلسفی و اجتماعی مورد تایید نیست و آن را تنها ذیل مفهومی به نام فساد و نابرابری محض می‌توان تحلیل کرد که شایسته رسیدگی قاطع مسئولان امر است.

درباره حادثه آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های زاگرس نیز که منجر به از بین رفتن چند هزار هکتار از این مناطق شده و فاجعه اجتماعی، اقتصادی و دارای اثرات زیست محیطی محسوب می‌شود، اعضای دفتر سیاسی با اظهار تاسف از این واقعه، بر اهمیت بیش از پیش رعایت حقوق طبیعت تاکید کردند که هر از چندی در قالب حادثه‌ای خود را نشان می‌دهد. 

همچنین با توجه به برخی گزارش‌ها مربوط به عدم تخصیص بودجه کافی و کندی غیر قابل قبول بخش‌های مختلف دولت در حل این مساله که می تواند به هزینه مضاعف برای کنترل آن در آینده شود، از دولت محترم و سازمان برنامه و بودجه و دیگر نهادهای مرتبط، درخواست رسیدگی جدی‌تر به این موضوع شد. 

در همین چارچوب، کمیسیون امور زیربنایی و محیط زیست حزب نیز مکلف به تهیه گزارش کارشناسی درباره این مساله و تهیه برنامه‌ها و سیاست‌های پیشنهادی حزب به دولت برای کاهش این گونه ابتلائات شد.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا