جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

برگزاری نمایشگاه اسناد تاریخی روابط ایران و پرتغال در اواسط مهرماه

[ad_1]
61677218

سفیر ایران در پرتغال اعلام کرد: همایش علمی بررسی روابط تاریخی و فرهنگی ایران و پرتغال در تاریخ ۹ اکتبر سال جاری میلادی (۱۸ مهرماه) با حضور تاریخ‌پژوهان و اساتید دانشگاهی و مقامات دو کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مرتضی جامی در صفحه فیس‌بوک خود با اعلام این خبر نوشت: «در بازدیدهای جداگانه از آرشیو دیپلماتیک وزارت خارجه و آرشیو ملی «تور دو تومبو» پرتغال طی روزهای گذشته، ضمن ملاحظه اسناد مهمی از روابط پانصد ساله دو کشور، با مسئولین این دو مرکز مهم آرشیوی در زمینه برگزاری نمایشگاه مشترک اسناد تاریخی و همایش علمی پانصد سال روابط دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

بر اساس توافق انجام شده با آرشیو ملی پرتغال قرار است نمایشگاه اسنادی از روابط دو کشور، از هفته دوم اکتبر (اواسط مهر) امسال به مدت ۲۰ روز در این مرکز برگزار شود. همایش علمی بررسی روابط تاریخی و فرهنگی ایران و پرتغال نیز در تاریخ ۹ اکتبر (۱۸ مهرماه) با حضور تاریخ‌پژوهان و اساتید دانشگاهی و مقامات دو کشور برگزار خواهد شد.

در میان اسناد موجود در این آرشیوها که قرار است اصل آنها در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد, مشاهده استوارنامه اولین سفیر اعزامی پرتغال به دربار شاه اسماعیل صفوی مربوط به سال ۱۵۱۰ میلادی، نامه‌ای از فرماندار پرتغالی گوا به شاه طهماسب صفوی در ۱۵۳۴، نقشه‌ای ازخلیج فارس به تاریخ ۱۵۷۰ میلادی و نسخه خطی نفیسی از شاهنامه فردوسی احتمالا مربوط به دوره صفویه بسیار جالب و قابل توجه است.»

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا