جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

تحرکات جدید آمریکا درباره جنگ غزه

یک رسانه عبری‌زبان خبر داد که مشاور رئیس‌جمهور آمریکا با هدف رایزنی درخصوص جنگ غزه و مذاکرات درخصوص اسرای اسرائیل به مصر می‌رود.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از ۲ منبع آگاه به جزئیات گزارش داد سفر برت مک‌گورک،‌ مشاور ارشد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به قاهره، پایتخت مصر در راستای مخالفت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اعزام هیئتی دیگر برای مشارکت در مذاکرات قاهره و افزایش نگرانی‌های مصر و آمریکا نسبت به احتمال انجام عملیات نظامی رژیم اشغالگر به رفح انجام می‌شود.

این شبکه عبری‌زبان گزارش داد پیش‌بینی می‌شود برت مک‌گورک طی روزهای آتی به منطقه سفر کند و مذاکراتی را با محوریت ۲ مسأله اساسی یعنی تحرکات مربوط به حمله احتمالی به رفح و پرونده اسرای صهیونیست انجام دهد.

رژیم صهیونیستی درحال زمینه‌چینی برای یورش به «رفح» است و در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم عصر یکشنبه اعلام کرد که طرح حمله زمینی به رفح را تایید کرده است.

رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه مدعی شد جنوب این منطقه تحت‌ محاصره امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند، اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس در حال حاضر به رفح منتقل شده‌اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آنها به خارج سرزمین‌های فلسطین است.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا