جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

تحلیل «نذر سلامتی» توسط یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب

[ad_1]
4

یک فعال سیاسی با یادآوری اینکه فلسفه قیام و انقلاب  حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یارانش در دفاع از حقوق مردم ،آزادی و حریت جامعه بود، پاسداشت  این حماسه  در بستر مساعدت اجتماعی را در شرایط، موجود مورد تاکید قرار داد.

غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تحریم‌های ظالمانه ای که علیه کشور ما وضع گردیده و بحران پاندمی کرونا که فراگیری آن در همه کشورهای جهان و منجمله  کشور ما بحرانهای جدی فرهنگی، اجتماعی ،سیاسی و اقتصادی ایجاد کرده، امروز بخش قابل توجهی از جوامع بشری را گرفتار فقر معیشتی کرده در حدی که آنها درتأمین حداقل های ضروری زندگی ناتوان هستند، بمب فقر نیز جامعه را در معرض انفجار و طغیان اعتراضی قرار داده است.

وی ادامه داد: امروز به دلیل حجم عظیم بیماران و افراد بستری شده و در معرض ابتلا به ویروس کرونا و کمبود اعتباری و مالی دولت شرایط نابهنجاری را برای تامین اقلام بهداشتی ودارویی در مراکز درمانی و  بهداشتی دولتی سپری می کند.

انصاری گفت: ضرورت داشتن اقلام پیشگیری مثل ماسک، دستکش و لوازم ضد عفونی از الزاماتی است که برای پیشگیری باید اکثریت آحادجامعه امکان تهیه و در اختیار داشتن چنین اقلامی را داشته باشند و این نکته هم از ضروریاتی است که باید توجه جدی و عنایت ویژه نسبت به آن داشت.

انصاری با بیان اینکه« همبستگی ملی واجماع درساماندهی آسیب های اجتماعی وظیفه ملی است.» افزود: صدا و سیما و رسانه‌های همگانی باید  برای مدیریت بحران های اجتماعی و هدایت افکار عمومی و پتانسیل های بالقوه در درون جامعه بیش از هر زمان دیگری تلاش کنند.

وی در ادامه با یادآوری اینکه فلسفه قیام و انقلاب  حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یارانش در دفاع از حقوق مردم ،آزادی و حریت جامعه بود، پاسداشت  این حماسه  در بستر مساعدت اجتماعی را در شرایط،موجود مورد تاکید قرار داد و گفت:ضرورت پرداختن به نیازهای اجتماعی در شرایط بحران کنونی قطعا مورد رضایت اولیای الهی و بهترین پاسداشت حماسه عاشورای حسینی است.

وی همچنین تصریح کرد: گذشته ازآن برگزاری عزاداریهای  ایام محرم به صورت سنتی در شرایط بحرانی کنونی، امکان خود مراقبتی ،تنظیم فاصله فیزیکی و اقدامات تأمینی را برای پیشگیری از کرونا قطعاً امکان پذیر نخواهد  کرد و امکان ابتلاء شهروندان عزیزی که در چنین مراسماتی شرکت می‌کنند را  به صورت بسیار گسترده در جامعه به وجود خواهد آورد.

این فعال سیاسی گفت: بنابراین هدایت منابع مالی و اقدامات خیریه و نذورات مرتبط بااین ایام وسامان دادن در جهت نیازهای بهداشتی و درمانی ، درمان افراد مستمندی که امکان تهیه اقلام را ندارند می‌تواند بعنوان طرح جایگزین دراین شرایط در سطح جامعه تبلیغ و ترویج گردد. این امر قطعاًرضایت خداوندمتعال رابه دنبال خواهدداشت و بهترین جایگزین عزاداری ایام محرم وصفرخواهد بود.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا