جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

ترکی: یارانه ۴۵ هزار تومانی پول تو جیبی فرزندان دهک‌های بالا هم نمی‌شود

اکبر ترکی، نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان در مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، پیرامون حذف یارانه سه دهک بالا، آن را امری واجب برشمرد و اظهار داشت: قالبا دهک‌های بالا را افرادی تشکیل می دهند که از شرایط مالی خوبی برخوردار هستند و این ۴۵ هزار تومان یارانه پول تو جیبی فرزندشان هم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دولت باید سه دهک بالا را به خوبی شناسایی و یارانه آن‌ها را حذف کند، افزود: به نظرم پول حاصل از حذف دهک‌های بالا می‌تواند به اقشار آسیب پذیر به ویژه افرادی که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی هستند و همچنین بحث تقویت اشتغال اختصاص داده شود.

ترکی تصریح کرد: معتقدم اگر از دهک‌های بالا هم بپرسیم که آیا به یارانه نیاز دارند، پاسخ شان منفی خواهد بود. شاید اگر وضعیت اقتصادی کشور مطلوب و دایره افراد مستضعف محدود بود می‌توانستیم یارانه را به همه افراد جامعه بدهیم، این در حالی است که فاصله طبقاتی میان اقشار جامعه روز به روز افزایش پیدا می‌کند و بودجه کشور از شرایط خوبی برخوردار نیست و پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی برای سه دهک بالا هیچ عددی حساب نمی‌شود بنابراین بهتر است دولت هر چه سریع‌تر به حذف یارانه قشر ثروتمند و مرفه اقدام کند.

نماینده مردم فریدن خاطرنشان کرد: افرادی که مدعی هستند یارانه حق تمام شهروندان است چگونه به این موضوع که اقشار ثروتمند و دهک‌های بالا بیش از دهک های پایین از حامل‌های انرژی استفاده می‌کنند، اشاره‌ نمی‌کنند، از این رو پرداخت یارانه به همه افراد جامعه به صورت یکسان به هیچ وجه قابل قبول نیست.

منبع:خبرگزاری دانشجو

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا