دسته‌بندی نشده

تصویری از قایق مجلل پوتین

طبق تحقیقات تیم الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان روسیه، ولادیمیر پوتین، در حالی که نیروهایش به اوکراین سرازیر شده‌اند، میلیون‌ها دلار را صرف بازسازی مجلل یکی از قایق‌های تفریحی خود کرده است.

تیم مبارز ضد فساد الکسی ناوالنی، سیاستمدار مخالف کرملین که به ۱۹ سال حبس محکوم شده، عکس‌هایی را از قایق تفریحی Graceful منتشر کرد که گفته می‌شود متعلق به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است، که دارای یک سکوی هلی‌کوپتر، یک سونا، یک استخر سرپوشیده که می‌تواند به فضای رقص تبدیل شود، و یک سالن غذاخوری مفصل برای ۱۲ نفر است.

عکس‌های دکوراسیون داخلی این قایق مجلل همچنین حمام‌های مرمری، فرش‌های شامپاین‌رنگ که قیمتی بالغ بر ۸۸ هزار دلار دارند و اتاق‌خواب‌های مجلل حاوی تخت‌هایی به ارزش حدود ۳۴ هزار دلار را نشان می‌دهد.

تحقیقات همچنین تصاویری از یک قفسه کتاب زیبا را نشان می‌دهد که به گفته آن آلبوم عکس سنت پترزبورگ، یک فرهنگ لغت روسی-آلمانی و کتابی در مورد پیوتر استولیپین نخست وزیر سابق روسیه که در سال ۱۹۱۱ در اوکراین ترور شد، در آن قرار دارد.

این اسناد نشان می‌دهد که پوتین دستور انتقال فوری این قایق تفریحی۸۲ متری را پیش از اول فوریه سال گذشته صادر کرد. این کشتی در هامبورگ در حال تعمیرات و بازسازی ۳۲ میلیون دلاری قرار گرفته است.

1709401 605 1709400 963 1709399 955 1709398 546 1709407 955.jfif 1709408 593.jfif 1709409 742.jfif

عکس‌ها نشان می‌دهد که این قایق در روز هفتم فوریه سال گذشته از هامبورگ در حال انتقال به سمت منطقه کالینینگراد روسیه بوده است.

تنها پانزده روز پس از این تاریخ، روسیه به اوکراین حمله کرد و کشور‌های غربی تحریم‌هایی را از جمله علیه دارایی رهبران روسیه در خارج از کشور اعمال کردند.

در این گزارش آمده است: نیمی از کشور مجبور به جمع‌آوری پول برای لباس زیر و جوراب برای سربازان بسیج شده و ساختن شمع سنگر است، در حالی که فردی که این جنگ را به راه انداخته، سه میلیارد روبل صرف تعمیر و خرید قایق تفریحی خود می‌کند.این قایق بادبانی که درست قبل از تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ از هامبورگ آلمان را ترک کرد، حدود ۱۰۰ میلیون دلار ارزش دارد.

پوتین سفر‌های متعددی با این قایق‌ها داشته است، از جمله سفر سال ۲۰۲۱ در دریای سیاه که در آن الکساندر لوکاشنکا، رئیس جمهور بلاروس نیز حضور داشت.

طبق گزارش‌ها، رئیس‌جمهور روسیه همچنین مالک یک قایق بادبانی ۷۰۰ میلیون دلاری است. این قایق تفریحی که یکی از بزرگترین قایق‌های تفریحی جهان است سال گذشته در یکی از بندر‌های ایتالیا توقیف شد.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا