جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

تلاش آمریکا برای کاهش ۲۵۰ هزار بشکه‌ای صادرات روزانه نفت ایران

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، آمریکا احتمالا معافیت هایی را که به هشت کشور واردکننده نفت ایران داده است تمدید می کند ولی باید خرید نفت از ایران را کاهش دهند .
هدف نهایی واشنگتن تغییر نکرده است : صفر کردن صادرات نفت ایران. ولی فعلا دولت ترامپ از واردکنندگان اصلی نفت ایران می‌خواهد مقدار خریدشان از این کشور تحت تحریم پایین بیاورند .
رقمی که واشنگتن می‌خواهد به آن برسد، زیر یک میلیون بشکه در روز است یعنی کاهش فروش 250 هزار بشکه نفت در روز. بزرگترین مشتریان نفت ایران هند و چین هستند .
طبق گفته یک منبع آگاه، فعلا هدف آمریکا کاهش صادرات نفت ایران به زیر یک میلیون بشکه در روز است. وی اضافه کرد واشنگتن نگران است در صورت تسریع روند صفر کردن صادرات نفت ایران، قیمت نفت افزایش یابد .
به گفته این منبع آگاه، در واقع سناریوی صادرات صفر ایران شاید هیچ وقت اجرایی نشود چون قیمت نفت _ مخصوصا نفت برنت _ الان هم در بالاترین حد رضایت ترامپ قرار دارد .
به نظر می رسد از نظر وزیر نفت هند هم قیمت نفت بالاتر از این، مناسب نیست . هفته گذشته دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند در دیدار با همتای سعودی خود از عربستان خواست از عرضه کافی نفت به بازار مطمئن شود تا قیمت نفت در بحبوحه کاهش تولید اوپک، زیاد بالا نرود .
هند در حال مذاکره با آمریکا در مورد تمدید معافیت از تحریم‌های ایران است. هند شاید با ارزش ترین واردکننده نفت ایران باشد چون بیش از 80 درصد نفت مورد استفاده خود را وارد می کند .
در این بین ایران که از طرح‌های آمریکا نمی ترسد، در فکر جایگزینی نفتکش های قدیمی اش با یک ناوگان از کشتی های جدیدتر دست دوم است چون قصد دارد جریان نفت خام خود را به بازارهای بین المللی حفظ کند .
منبع:خبرگزاری تسنیم

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا