جدیدترین و آخرین اخبار داغ دانش و فناوری

تلگرام در گوشی‌های شیائومی غیرقابل نصب شد

غول تلفن هوشمند آسیایی شیائومی، از نصب تلگرام روی دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل MIUI و رابط میان‌افزاری خود، در چین جلوگیری می‌کند. نرم افزار MIUI، یک سیستم عامل مبتنی بر اندروید است که شیائومی در تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های موبایل خود از آن استفاده می‌کند. با انتشار MIUI ۱۳ در سال ۲۰۲۲، شیائومی یک ویژگی امنیتی جدید برای مشخص کردن و جلوگیری از اجرای اپلیکیشن‌های مخرب در دستگاه‌ها اضافه کرد.

غول تلفن هوشمند آسیایی شیائومی، از نصب تلگرام روی دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل MIUI و رابط میان‌افزاری خود، در چین جلوگیری می‌کند.

نرم افزار MIUI، یک سیستم عامل مبتنی بر اندروید است که شیائومی در تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های موبایل خود از آن استفاده می‌کند. با انتشار MIUI ۱۳ در سال ۲۰۲۲، شیائومی یک ویژگی امنیتی جدید برای مشخص کردن و جلوگیری از اجرای اپلیکیشن‌های مخرب در دستگاه‌ها اضافه کرد.

با این حال، این ویژگی با انتقادات و سوء ظن در گذشته مواجه شده بود و گمان کاربران بر این بود که ویژگی مذکور ممکن است تلاش پنهانی شیائومی با همکاری حزب کمونیست چین (CCP)، برای کنترل فعالیت‌های کاربران و سانسور اپلیکیشن‌ها باشد.

پس از این که MIUI، مسدود کردن اپلیکیشن‌هایی را آغاز کرد که به کاربران امکان می‌داد تنظیمات شبکه را فراتر از تنظیمات پیش فرض، تغییر دهند، این سوء ظن تقویت شد. اگر اپلیکیشنی، مخرب یا خطرناک به نظر برسد، MIUI سعی می‌کند اپلیکیشن مذکور را از دستگاه حذف کرده و نصب آن را مسدود کند.

افشاگری‌های اخیر نشان می‌دهد که MIUI شیائومی، اکنون پلتفرم پیام‌رسانی محبوب تلگرام را به عنوان یک اپلیکیشن خطرناک در چین، شناخته است.

طبق گزارش‌هایی که در کانال‌های تلگرام منتشر شده، هنگامی که MIUI شیائومی، تلگرام را شناسایی می‌کند، هشداری با این مضمون نشان می‌دهد که “این اپلیکیشن، در بررسی امنیتی شیائومی تائید نشده است. به دلایل امنیتی توصیه می‌شود تدابیر امنیتی را برای اطمینان از ایمنی اپلیکیشن و محافظت در برابر اپلیکیشن‌های خطرناک فعال کنید.”

هایکاری کالیکس، طراح موبایل چینی، در گفت و گو با وب سایت بلیپینگ کامپیوتر، گزارش‌های مذکور درباره جلوگیری از نصب شدن تلگرام و اپلیکیشن‌های دیگر توسط سیستم عامل MIUI شیائومی را تائید کرد.

بر اساس گزارش وب سایت بلیپینگ کامپیوتر، مقامات چینی از لحاظ تاریخی، محدودیت‌ها یا ممنوعیت‌هایی را برای پلتفرم‌های جهانی متعددی از جمله فیس‌بوک، توییتر، واتس‌اپ و گوگل اعمال کرده‌اند و دسترسی و ارتباط رایگان را برای میلیون‌ها نفر محدود کرده‌اند. همچنین به مرور، پلتفرم‌های شبکه اجتماعی محبوب مانند فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب هدف قرار گرفته‌اند و جایگزین‌های چینی آنها اهمیت پیدا کرده‌اند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا