جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

توجه به مستضعفین هم و غم امام خمینی(ره) بود

[ad_1]
57357307

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیام اصلی امام خمینی(ره) حفظ عدالت و رفع تبعیض است، گفت: امروز هم مسئولین باید به مساله عدالت توجه کنند و عدالت محور تمام برنامه‌ها در جمهوری اسلامی باشد.

محمد قمی در گفت وگو با ایسنا، با تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در عصر مادی‌گری،  معنویت، اسلام و قرآن را احیا کرد. امام(ره) مسلمانان را به دشمن‌شناسی، وحدت و دوری از تفرقه دعوت می کرد.ایشان بر دشمنی با دشمنان اسلام و دوستی با دوستان اسلام تاکید داشتند. دشمنی با آمریکا و رژیم صهیونیستی سرفصل برنامه‌های سیاسی و عقیدتی امام(ره) بود. امام خیمنی(ره) تاکید داشتند که در مقابل دشمنان اسلام نباید کوتاه آمد و از ملت‌های مستضع و مظلوم جهان از جمله مردم فلسطین حمایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) وصیت کرد که به همگان به قرآن و عترت پایبند باشند. امام خمینی(ره) همچنین تاکید داشت عواملی که موجب پیروزی انقلاب شده است در تداوم انقلاب هم موثر هستند.

قمی همچنین با اشاره به اینکه هم و غم امام توجه به مستضعفین بود، ادامه داد: امام(ره) می‌گفت یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان ترجیح می دهد. ایشان تاکید داشت که باید به معیشت مستضعفین رسیدگی شده و به آنها شان و عزت داد. امام(ره) مثل اقشار متوسط و پایین زندگی می کرد و تاکید داشت که مسئولین به مستضعفین توجه داشته باشند؛ اما وقتی مسئولی در فرمانیه زندگی کرده و برج دارد، نمی تواند به فکر مستضعفین باشد. زندگی کردن مسئولان در شرایط خیلی بالاتر از سطح زندگی متوسط جامعه، آفتی برای انقلاب است. امام(ره)، مسئولین و مردم را از آفت ریاکاری و دنیادوستی بر حذر می داشت.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حفظ عدالت و رفع تبعیض پیام اصلی امام خمینی(ره) است، اظهار کرد: امروز هم مسئولین باید به مساله عدالت توجه کنند و عدالت، محور تمام برنامه‌ها در جمهوری اسلامی باشد. مردم اگر مشاهده کنند که مسئولین برای تحقق عدالت تلاش می‌کنند، همراه مسئولین خواهند شد. برخی اقشار مثل کارگران و معلمان که برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش زیادی کردند، نسبت به سایر اقشار در شرایط مناسبی نیستند و باید مورد توجه قرار گیرند. امام خمینی(ره) همواره دغدغه این اقشار را داشت.

وی با اشاره به اینکه اجرای عدالت و احکام اسلامی محور اندیشه‌های سیاسی و فقهی امام خمینی(ره) بود، گفت: وصیت‌نامه امام باید الگوی همه مردم و به خصوص مسئولان باشد و برای تحقق آن برنامه داشته باشند و از رهنمودهای امام خمینی(ره) فاصله نگیرند.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا