جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

جلسه مشترک نمایندگان مجلس با روسای فدراسیون های ورزشی

[ad_1]
61649032

یک عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به جلسه امروز خود با روسای فدراسیون های ورزشی گفت که روسای فدراسیون‌های ورزشی در این جلسه پیشنهاد خروج از وضعیت نهاد عمومی غیردولتی و تبدیل آنها به سازمان‌‎های مردم نهاد را ارائه دادند، که ما در حال بررسی این موضوع هستیم تا ببینیم مجلس از چه طریق می تواند در این رابطه به ورزش کشور کمک کند.

علی کریمی فیروزجایی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص این جلسه با بیان اینکه این جلسه با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان و ۱۲ نفر از روسای فدراسیون های ورزشی اعم از والیبال، هندبال، تکواندو، کشتی، جودو، گلف، سوارکاری و… در محل هیات رئیسه مجلس برگزار شد، گفت: این چهارمین نشست مشورتی نمایندگان مجلس با روسای فدراسیون‌های ورزشی است که در این دوره از مجلس شورای اسلامی برگزار شده است.

وی افزود: مقرر شد  در این جلسه ها مسائل و مشکلات کلان ورزش کشور با تعامل با وزارتخانه ورزش و جوانان پیگیری و رفع شود. از سوی دیگر موضوع نحوه تعامل فدراسیون‌های کشور با فدراسیون‌های جهانی که در سال‌های اخیر شاهد چالش‌هایی بوده است، مورد بررسی قرار گرفته و در جاهایی که نیاز به اصلاح قوانین باشد، مجلس از طریق مشورت با روسای فدراسیون ها یا قهرمان های ورزشی ورود پیدا می کند تا اداره ورزش کشور تسهیل شود، همچنین در این جلسه روسای فدراسیون‌های حاضر در این نشست پیشنهاد ارائه طرحی برای خروج فدراسیون های ورزشی از حالت نهادهای عمومی غیردولتی و تبدیل آنها به سازمان های مردم نهاد را ارائه دادند، ما در حال بررسی این موضوع هستیم تا ببینیم مجلس از چه طریق می تواند در این رابطه به ورزش کشور کمک کند.

این عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش تصریح کرد: امیدواریم اتفاقات خوبی در این حوزه ها در ماه‌های آینده رخ بدهد، نتیجه این جلسات و مشورت‌های صورت گرفته به کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی که در این زمینه کمیسیون‌های ذیربط محسوب می‌شوند، جهت اصلاح برخی از قوانین گذشته انتقال داده خواهد شد.

کریمی در پایان بیان کرد: هم‌اکنون فدراسیون‌های ورزشی نهادهای عمومی غیردولتی هستند و اگر قرار باشد در همین قالب به فعالیت خود ادامه دهند، باید آیین نامه‌هایی در حوزه های مالی، معاملاتی و استخدامی برای آنها تعریف شود که در دو دهه گذشته صورت نگرفته است، چرا که بخشی از مشکلات آنها ناشی از فقدان چنین آیین‌نامه هایی است.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا