جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

جهاد دانشگاهی در حوزه‌های فناورانه می تواند کمک کار دولت باشد

[ad_1]

ایسنا/اردبیل نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی باید با احصای نیازهای اساسی کشور می تواند در حوزه های فناورانه در کنار دولت باشد.

علی نیکزاد ۱۶ مرداد همزمان با سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی و در آستانه روز خبرنگار با حضور در جهاد دانشگاهی واحد اردبیل اظهار کرد: ما در حال حاضر در کشور نیازمند کارهای جهادی هستیم تا این انقلاب اسلامی را که خار چشم دشمنان و استکبار جهانی است بیش از پیش در دنیا مطرح کنیم.


وی به سابقه تشکیل جهاد دانشگاهی و حمایت دولت‌های مختلف از این نهاد انقلابی اشاره و خاطرنشان کرد: در دولت‌های متعدد نگاههای متفاوتی برای فعالیت جهاد دانشگاهی و حمایت از آن وجود داشت اما همواره این نهاد از سوی مقام معظم رهبری به دلیل وجهه کاری و ماهیت عملی‌اش که توام با علم و فناوری بوده حمایت و پشتیبانی شده است.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی باید با تکیه بر فناوری‌های نوین و دستیابی به علوم متعدد در راستای احصا ور فع نیازمندی‌های کشور در کنار دولت باشد، گفت: ما امروز در کشور نیازمند کارهایی هستیم که ما را از وابستگی به بیگانگان برهاند و در جهاد دانشگاهی این استعداد و ظرفیت وجود دارد.


وی به اقدام قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران در ساخت پالایشگاه خلیج فارس در راستای بی‌نیازی کشور از بنزین اشاره کرد و افزود: در این پالایشگاه روزانه 110 میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود در حالی که مصرف روزانه ما در کشور 74 میلیون لیتر است و این به معنی قطع وابستگی و بی‌اثر کردن تحریم‌هاست.


نائب رئیس مجلس شورای اسلامی فعالیت های جهاد دانشگاهی در کشور را منحصربفرد با پشتوانه علمی خواند و تصریح کرد: مقام معظم رهبری وقتی هشدار کاهش جمعیت در کشور و پیری ایران را مطرح می‌کنند در واقع با نوعی نگرانی این مسایل  را بیان می‌کنند که جهاد دانشگاهی با ورود عالمانه در بحث درمان ناباروری در کشور توانسته است این خواسته مقام معظم رهبری را جامعه عمل بپوشاند.


نیکزاد گفت: انقلاب اسلامی ایران نوع جدیدی از حکومت در جهان را پی‌ریزی کرد که در کنار زیرساخت‌های مهم دینی و مدنی امروز با قرار گرفتن در ردیف سه قدرت برتر جهان به خطری بزرگ برای استکبار تبدیل شده و این منزلت کشور باید با فعالیت‌های فناورانه و به ویژه دانش بنیان که نیاز اساسی کشور است، حفظ شود.


وی بیان کرد: گرچه در کشور ما از لحاظ برقراری عدالت اجتماعی و سایر زیرساخت‌های اقداماتی صورت گرفته اما اینها به تنهایی کافی نیست و برای اینکه کشور را از هر حیث بی‌نیاز و متکی به خود کنیم ضروری است تا علم و عمل را در کنار هم داشته باشیم و جهاد دانشگاهی خود می‌تواند پیشگام در این عرصه باشد.


نیکزاد همچنین با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: انعکاس دردمندی‌های مردم از وظایف اصلی خبرنگار است و مطالبه‌گری خبرنگاران در واقع سبب خواهد شد تا مشکلات به گوش مسئولان رسیده و راه چاره‌ای برای آن بیندیشند.

وی ادامه داد: حفظ شرافت و قداست قلم از سوی خبرنگاران و انعکاس واقعی دردهای مردم از خصوصیات بارز خبرنگاری است که باید حفظ شده و در جامعه به آن بها داده شود.

61698911

61698912

61698913

61698914

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا