جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

جهاد دانشگاهی می تواند هرمزگان را به قطب‌ تحقیقات کاربردی کشور تبدیل کند

[ad_1]
57875442

ایسنا/هرمزگان نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ جا بدون حضور نیروهای متخصص آباد نمی‌شود، اظهار کرد: با حمایت از جهاد دانشگاهی می‌توانیم هرمزگان را به عنوان یکی از قطب‌های تحقیقاتی کاربردی کشور تبدیل کنیم.

احمد مرادی صبح امروز(۱۶ مردادماه) در جمع خبرنگاران، با تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان طی سال های گذشته، افزود: باید مسئولین استان از طرح‌ها و برنامه‌های جهاد دانشگاهی حمایت لازم را انجام دهند زیرا این نهاد علمی امکان انجام کارهای بزرگی را در استان دارد و می‌توانیم هرمزگان را به عنوان یکی از قطب‌های تحقیقاتی کاربردی کشور تبدیل کنیم.

 وی تصریح کرد: با توجه به شناخت از توانمندی های  این نهاد، در صورت حمایت از بحث تحقیقات کاربردی در حوزه شیلات و آبزیان، چهره استان را در این حوزه متحول کنیم و این امکان وجود دارد که علاوه بر بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی و کاهش هزینه در جذب ارز و بومی سازی فناوری های جهانی شکوفا شویم.

مرادی نیز با بیان اینکه هیچ جا بدون حضور نیروهای متخصص آباد نمی‌شود، از تلاش‌های جهادگران جهاد دانشگاهی هرمزگان تقدیر کرد.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کشورهایی مانند سنگاپور، کره جنوبی، ژاپن و … از توان نیروهای متخصص غیربومی استفاده کرده و در زمان کوتاهی پیشرفت مناسبی داشته‌اند.

وی رفع موانع و مشکلات فعلی در زمینه حمایت از فعالیت‌های جاری جهاد دانشگاهی را خواستار شد و پیشنهاد کرد که به منظور بررسی بیشتر موضوع، جلسه مشترکی بین مدیران این مجموعه و مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا