جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

حیدری: محکومیت آمریکا در سازمان ملل به دلیل شهادت سردار سلیمانی حقانیت ایران را ثابت کرد

[ad_1]
61657239

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه محکومیت آمریکا در سازمان ملل به دلیل شهادت سردار سلیمانی بازتاب بین المللی به همراه داشت گفت که این گزارش بار دیگر حقانیت جمهوری اسلامی ایران و اقدام خلاف قانون و وحشیانه آمریکا را به جهانیان ثابت کرد.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل درباره نقض قوانین بین المللی آمریکا با ترور سردار سلیمانی و به دنبال آن عصبانیت آمریکا گفت: مقامات آمریکا تنها زمانی مراجع بین‌المللی را تائید می کنند که گزارش و یا سخنی به نفع آن ها داشته باشند و در غیر این صورت از این مراجع خارج شده و آن‌ها را زیر سوال می‌برند. البته که مراجع بین‌المللی همچون سازمان ملل و شورای امنیت به ابزاری در اختیار آمریکا به دلیل تامین بخشی از هزینه‌های‌شان تبدیل شده ولی با این وجود هم گزارشی علیه ایالات متحده را بر نمی‌تابند و با عصبانیت نسبت به آن موضع‌گیری می‌کنند.

وی با یادآوری محکومیت جهانی شهادت سردار سلیمانی افزود: امروز هم سازمان ملل در گزارش خود این اقدام آمریکا را محکوم کرده و آن را مغایر با قواعد بین المللی و نقض منشور سازمان ملل دانست. این را می‌توان محکومیت آمریکا در جامعه بین المللی تعبیر کرد؛ همان‌طور که  شهادت سردار سلیمانی واکنش جهانی به همراه داشت محکومیت آمریکا هم بازتاب بین‌المللی نشان داد یعنی سردار سلیمانی که در زمان حیات‌شان برای کشور قدرت تولید کرد در زمان شهادت‌شان هم حقانیت ایران را به رخ جهانیان کشید.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عصبانیت مقامات آمریکایی‌ از گزارش سازمان ملل درباره شهادت سردار سلیمانی را طبیعی خواند و توضیح داد: آمریکایی‌ها می‌دانند با این گزارش در دنیا محکوم شده‌اند،‌ آن‌ها که به دنبال ساکت کردن صدای آزادگان و آزادی خواهی در دنیا هستند امروز با محکومیت جهانی برای شهادت سردار سلیمانی مواجه شده‌اند، ‌فردی که به دنبال دفاع از امنیت کشور،‌منطقه و دنیا در مقابل مقامات آمریکایی بود که هدفی جز بر هم زدن نظم و امنیت در خاورمیانه و آسیا ندارد و مخالف افرادی همچون سردار سلیمانی هستند که برای ایجاد امنیت تلاش می‌کنند.

حیدری ادامه داد: مقامات آمریکا که به دنبال ایجاد بی نظمی و ناامنی در منطقه هستند، سردار سلیمانی را به شهادت رساندند اما شهادت سردار نه تنها ابعاد بین المللی را به همراه داشت که بعد از گذشت چند ماه از آن آمریکا در سازمان ملل محکوم شد و همه دنیا متوجه اقدام وحشیانه آمریکایی ها شدند. موضوعی که عصبانیت آمریکایی ها را به همراه داشت چون با این گزارش جریانی در دنیا علیه آمریکا به راه افتاد و نقشه های آن ها را بر هم زد این یعنی همان طور که سردارسلیمانی در زمان حیات‌شان افتخاری برای کشور بودند ، آثار شهادت‌شان هم اجماع جهانی علیه آمریکا ایجاد کرد؛ همه مدیون سردار سلیمانی هستیم.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا