جدیدترین و داغ ترین اخبار بین الملل

درخواست مهم روسیه از شورای امنیت

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که شورای امنیت باید هر چه سریعتر به بحث درباره درخواست آتش‌بس در نوار غزه بازگردد.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت سازمان ملل در روز جمعه گفت: «بدون آتش‌بس فوری در غزه، خاورمیانه ممکن است وارد یک جنگ در مقیاس بزرگ با پیامدهای خطرناک ماهیت جهانی شود.»

 

وی افزود: شورای امنیت سازمان ملل باید هر چه زودتر به بررسی این موضوع بازگردد.

نبنزیا همچنین در جلسه شورای امنیت گفت: «با توجه به وضعیت فاجعه‌بار انسانی، برنامه‌های اسرائیل برای پر کردن تونل‌ها با آب دریا نگرانی‌های زیادی را ایجاد می‌کند. بر اساس برآوردهای مختلف، صحبت از غرق کردن ۱.۳ هزار تونل است.»اینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد: غرق کردن تونل‌ها در نوار غزه توسط اسرائیل ممکن است یک «اقدام نسل کشی» باشد.

وی ادامه داد: بر اساس کنوانسیون ۱۹۴۸ در مورد پیشگیری و مجازات جنایات نسل کشی، می‌توان این گونه اعمال را به عنوان یکی از عناصر نسل کشی طبقه بندی کرد.

او با بیان اینکه پیامدهای این اقدامات «قرن‌ها باقی خواهد ماند»، خاطرنشان کرد: «اجرای این طرح نه تنها یک فاجعه زیست‌محیطی گسترده را تهدید می‌کند، بلکه سرزمین نوار غزه را عملا غیرقابل سکونت خواهد کرد.»

گزارش‌های رسانه‌ها حاکی هستند که مقامات صهیونیست در حال بررسی احتمال غرق کردن تونل‌ها با آب دریا هستند. به نوشته وال استریت ژورنال، این می‌تواند منجر به یک فاجعه زیست محیطی شود و وضعیت آب مناسب برای کشاورزی و شرب را پیچیده کند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
اقتصادنیوز
دکمه بازگشت به بالا