جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

در دانشگاه افسری امام علی(ع) بهترین آموزش های رزمی و جهادی داده می شود

[ad_1]

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با بیان اینکه افسران دانشگاه افسری امام علی(ع) مدیریت بخشی از دوران دفاع مقدس را بر عهده داشتند، گفت: در دانشگاه افسری امام علی(ع) کلام الله مجید حاکمیت دارد و آموزش های رزمی، نظامی و جهادی مورد نیاز رزمنده در صحنه نبرد با عزم و اراده و روحیه سلحشوری و تکاوری به دانشجویان آموزش داده می شود تا به آمادگی لازم برسند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با بیان اینکه دانشگاه افسری امام علی (ع) با بسیاری از واژگان ارزشی همچون ایثار، فداکاری، جهاد، مقاومت،شهادت، معنویت محوری مانوس است، اظهار کرد: دانشجو در این دانشگاه از بدو ورود، فعالیت ها و مهارت هایی که در مراکز آموزشی دیگر نیست را  فرا می گیرد و در طول این مدت اقلیم های متفاوت همچون جنگل، کوهستان، دشت، کویر را با تمام وجود تجربه می کند.

وی افزود: دانشجو در این دانشگاه باید اردوگاه های تابستانی و زمستانی را پشت سر بگذارد و واحدهای علمی خود را پاس کرده و نگهبانی، گشت و پاسداری دهد و شرایط سخت را از آغاز تا پایان کار تجربه کند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش خاطرنشان کرد: کار در این دانشگاه جهادی و کار فرماندهان مدیریت جهادی است و کار اساتید یک جهاد علمی بوده و همه این ها دست به دست هم می دهد تا افسر جوان برای انجام ماموریت سنگین آماده شود.

امیر سرتیپ دوم فولادی با بیان اینکه برای دانشجویان این دانشگاه ۲ موضوع مهم و اساسی است، یادآور شد: موضوع نخست، حفظ انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی، استقلال و تمامیت ارضی کشور است که از ماموریت‌های این دانشگاه بعنوان اساس ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی موضوع مهم و اساسی دوم را تهدیدات خواند و تصریح کرد: آنچه که دانشجو نباید از آن غافل شود جهت گیری درستی است که در این دانشگاه بایستی طی کند.  تجربه پرافتخار پیشین دانشگاه نشان داده که دانشگاه افسری امام علی (ع)  در همه بحران ها و رویدادهایی که در این کشور سرنوشت ساز و تاریخ ساز بوده سرافراز بیرون آمده است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) در آغازین روزهای جنگ تحمیلی در دوران دفاع مقدس در قالب گردان های سازمان دهی شده مجهز و منظم و کلاسیک آماده شدند و جزو اولین یگان های کلاسیک بودند که در منطقه خوزستان حضور پیدا کردند. این ۵ گردان در مناطق مختلف خرمشهر، آبادان، دب حردان، سوسنگرد، هویزه حضور پیدا کردند و جمعی نیز در اهواز ماندند.

وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) با ورودشان به جبهه های منطقه جنوب توانستند به مردم انگیزه حضور در جبهه را دهند، یادآور شد: دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) در دوران دفاع مقدس به مردم آموزش های لازم و روحیه می دادند و از دفاع در خرمشهر تا دفاع از حریم و حرم اهل بیت (ع) حضور فعالی داشتند و شهدای گرانقدری را به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کردند.

امیر سرتیپ دوم فولادی افزود: دانشگاه افسری امام علی(ع) در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و همه جا نقش آفرینی کرده و دیدیم در طول دفاع مقدس عملیات ها را به خوبی مدیریت می کرد و ۲میلیون و ۶۴۰ سرباز  دوران مقدس  توسط این دانشجویان آموزش دیدند.

وی خاطرنشان کرد: علت علاقه فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) طبق فرمایشات ایشان  تلاقی ۳ عنوان مهم اساسی است که  کانون علم، جهاد، تقوا و پرهیزگاریست و موجب شده است ایشان ۳۶ بار حضور سراسر نور و برکت در دانشگاه افسری امام علی(ع) داشته باشند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: در این دانشگاه  کلام الله مجید حاکمیت دارد و  آموزش های رزمی، نظامی و جهادی مورد نیاز رزمنده در صحنه نبرد با عزم و اراده و روحیه سلحشوری و تکاوری به دانشجویان آموزش داده می شود تا به آمادگی لازم برسند. ما مدیون اسلام و شهدا هستیم و امیدواریم یاد و راه آنها را ادامه دهیم و توفیق شهادت را داشته باشیم.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا