جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

در شرایط کرونایی بخشی از افراد جامعه دچار آسیب اقتصادی و معیشتی شده‌اند

[ad_1]
61611767

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر بیان کرد: در این شرایط کرونایی بخشی از افراد جامعه دچار آسیب اقتصادی و معیشتی شده‌اند، لذا باید از همه ظرفیت‌ها در رسیدگی به محرومان و افراد آسیب دیده از کرونا در نقاط مختلف استان بوشهر استفاده کرد.

عبدالکریم گراوند در آیین جشن غدیر و  رزمایش مومنانه ایران همدل با تبریک عید غدیر خم و گرامیداشت روز خبرنگار و با اشاره به جایگاه غدیر خم در جامعه اسلامی اظهار کرد: غدیر به معنای آغاز امامت، ولایت، از کربلا تا شهادت و پایان آن ظهور امام زمان(عج) و استقرار عدالت در همه جهان است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های عید سعید غدیر خم امسال تحت شعاع شرایط کرونایی قرار گرفت، افزود: یکی از شاخص‌های حکومت و رسالت علوی رسیدگی به محرومان است که این فرهنگ جزء برنامه‌های مهم دین مبین اسلام و حکومت علوی است.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه ویژه به نیازمندان و مستمندان به ویژه در ایام کرونایی گفت: باید از همه ظرفیت‌ها در رسیدگی به محرومان و افراد آسیب دیده از کرونا در نقاط مختلف استان بوشهر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در این شرایط کرونایی بخشی از افراد جامعه دچار آسیب اقتصادی و معیشتی شده‌اند، گفت: با تاکید مقام معظم رهبری کمک‌های مومنانه به افراد آسیب‌دیده  اقتصادی و  نیازمند استان بوشهر ادامه دارد.

رسیدگی به محرومان و نیازمندان از شاخص‌های حکومت علوی

گراوند با بیان اینکه نظام اسلامی ایران بر پایه نظام علوی بنا گذاشته شده است افزود: عدالت اجتماعی در همه سطوح جامعه از شاخص‌های حکومت علوی است که این مهم مورد توجه ویژه قرار دارد.

مقام عالی دولت در استان بوشهر با استناد به نامه امام علی(ع) به کارگزاران و  زمامداران گفت: تمام نگاه و سیاست حضرت علی‌بن ابیطالب(ع) به حقوق بشر بود و این مهم در فرهنگ و سیره حکومت علوی متبلور است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه حکومت‌داری امام علی(ع) بر مبنا و اجرای عدالت افتخاری برای مسلمانان است، افزود: باید تلاش شود سیره و منش نخستین پیشوای شیعیان جهان(ع) در جامعه مورد توجه قرار بگیرد و بر اساس این روش حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه رفتار و سیره حضرت علی (ع) باید به عنوان الگو به آن عمل شود، گفت: رسیدگی به محرومان و نیازمندان یکی از شاخص‌های حکومت و رسالت علوی است که امام علی(ع) توجه ویژه‌ای به آن داشتند.

گراوند با قدردانی از کمیته امداد امام خمینی(ره) در رسیدگی به نیازمندان و اجرای رزمایش مومنانه خاطرنشان کرد: امروز به مناسبت عید غدیرخم ضمن واگذاری جهیزیه‌های نوعروسان، توزیع بسته‌های معیشتی، یخچال و کولر گازی میان نیازمندان، شاهد اطعام بزرگ غدیر هستیم که از تلاش بنیاد غدیر و کمیته امداد استان بوشهر قدردانی می‌شود.

در برگزاری عزاداری سنتی بوشهری محدودیت داریم

وی توزیع بسته‌های معیشتی نیازمندان از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای را کاری بسیار پسندیده برای حفظ شان افراد مورد نظر دانست و تاکید کرد: حفظ شان افراد نیازمند در رسیدگی به آنان جزء فرهنگ علوی است که این مهم در خور تحسین  است.

استاندار بوشهر به شرایط کرونایی در جهان و استان بوشهر پرداخت و با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم تصریح کرد: در برگزاری عزاداری سنتی بوشهری در ایام ماه محرم محدودیت داریم ولی در این ایام رنگ‌ و رخسار شهرها باید محرمی و حسینی باشد.

گراوند تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا مورد تاکید و ضروری است که باید همه مردم و مسئولان در محافل و برنامه‌ها این مهم را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا