جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

روحانی: به ملت فلسطین بابت پیروزی‌های اخیر تبریک می‌گوئیم/ ساعات رای‌گیری انتخابات ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: شاهد پیروزی ملت فلسطین بودیم. برای اولین بار در جنگ بین رژیم صهیونیستی و مردم فلسطین همه فلسطینیان کاملا یکپارچه بودند.

وی ادامه داد: انصافا ملت‌ها برای فلسطین خوب آمدند اما برخی دولت‌های غربی مواضع نادرستی را اتخاذ کردند و ملت‌های اسلامی اتخاذ خوبی داشتند اما انتظار از دنیای عرب چیز دیگری بود. به ملت فلسطین بابت پیروزی‌های اخیر تبریک می‌گوئیم. دیدیم که ایستادگی و مقاومت ملت، نتیجه دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بعد از اعلام صلاحیت نامزدهای انتخابات از سوی شورای محترم نگهبان، تبلیغات انتخاباتی آغاز خواهد شد، گفت: براساس مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری اجتماعات انتخاباتی در فضاهای سربسته ممنوع است و امسال باید تبلیغات حداکثری با اجتماع حداقلی باشد.

روحانی با تاکید بر اینکه باید با حساسیت بیشتر و اعمال نظارت دقیق تر بر اجرای پروتکل های بهداشتی و مراعات از سوی مردم کاری کنیم که در ایام برگزاری انتخابات شرایط آرامی از نظر کرونا در کشور داشته باشیم، اظهار داشت: اگر در هفته های اول و دوم خرداد به خوبی پروتکل ها رعایت نشود و با پیک جدیدی مواجه شویم، نمی توان انتخابات را با سلامت مردم برگزار کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: انتخابات شکوهمند درصورتی است که در هفته‌های اولیه خرداد بیشتر پروتکل‌ها رعایت شود. بنظر من مشکل‌ترین دوران، دوران تبلیغات انتخاباتی است. امروز برای روز رای‌گیری انتخابات ۱۴۰۰ تصمیم گرفتیم ساعات انتخابات افزایش یابد.

روحانی با تاکید بر اینکه باید با حساسیت بیشتر و اعمال نظارت دقیق تر بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و مراعات از سوی مردم کاری کنیم که در ایام برگزاری انتخابات شرایط آرامی از نظر کرونا در کشور داشته باشیم، اظهار داشت: اگر در هفته های اول و دوم خرداد به خوبی پروتکل‌ها رعایت نشود و با پیک جدیدی مواجه شویم، نمی‌توان انتخابات را با سلامت مردم برگزار کرد

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه از نامزدهای انتخابات گرفته تا مسئولین ستادها و دیگر مسئولین و افراد همه باید نسبت به مراعات پروتکل‌ها احساس مسئولیت کامل  داشته باشند، گفت: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواسته شد که فضای باز و بیشتری در اختیار نامزدهای انتخابات قرار گیرد تا بتوانند از طریق فضای مجازی تبلیغات بیشتر و موثرتری داشته باشند.

روحانی همچنین از افزایش زمان رای گیری و نیز تعداد صندوق‌های اخذ رأی به عنوان دیگر تصمیمات جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا نام برد و اضافه کرد: اپلیکیشنی به نام شعبه یاب راه‌اندازی خواهد شد تا مردم راحت تر صندوق‌های اخذ رای را بیایند و همچنین وزارت کشور نیز موظف شده است تا هرجا که ازدحام و صف برای اخذ رأی تشکیل شد، سریعا صندوق سیار تامین کند.

وی تاکید کرد: امروز مصوب شد اجتماعات در روزهای تبلیغات انتخابات در فضای سربسته نباشد. در فضای بسته‌ هم اگر جلسه کوچکی است باید پروتکل‌ها را رعایت کنند. تبلیغات انتخاباتی حداقلی نشود بلکه باید حداکثری باشد اما اجتماعات ما باید حداقلی باشد و تبلیغات بیشتر در فضای صداوسیما و فضای مجازی باشد.

روحانی اظهار داشت: همچنان باید بگوئیم حداقل تا پایان امسال سبک زندگی عوض شده رعایت شود. بیش از ۵ میلیون دوز واکسن توزیع شده و بیش از ۲ میلیون ۷۰۰ هزار نفر واکسینه شده‌اند.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا