جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

روسای دولت و مجلس مراقب رابطه قوه مجریه و مقننه باشند

[ad_1]
57586957

یک فعال سیاسی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید اصل را بر همکاری بگذارند، گفت: روسای دولت و مجلس باید دائم مراقب باشند و اختلافات بین دو قوا را حل کنند.

علی محمد نمازی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه دولت برای اداره کشور به همکاری مجلس نیاز دارد، اظهار کرد: مجلس باید قوانین و برنامه هایی که دولت نیاز دارد را تصویب کند تا دولت آنها را به اجرا درآورد. از سویی وظیفه دیگر مجلس، نظارت بر حسن اجرای این قوانین است. نظارت مجلس از طریق سوال، تذکر، استیضاح و تحقیق و تفحص انجام می شود و هدف اش، اداره بهتر کشور است.

وی ادامه داد: برای اداره کشور به همکاری دولت و مجلس نیاز است.در کشورهایی که دموکراسی نهادینه شده است، دولت و مجلس .ظریف خود را به خوبی انجام داده و هماهنگی مناسبی برقرار است، اما در کشور ما به هماهنگی بیشتری نیاز است تا در رابطه دولت و مجلس، اختلاف ها به حداقل برسد.هماهنگی بین دولت و مجلس شرط لازم برای انجام بهتر و کم هزینه تر  امور کشور است.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: دولت منتسب به اصلاح طلبان بوده و اکثریت قاطع مجلس هم در اختیار اصولگرایان است، بنابراین شاید تصور شود که زمینه همکاری میان این دو قوه وجود ندارد. نمایندگان مجلس مدعی هستند که منتخب مردم بوده و دنبال تحقق مطالبات مردم هستند.رییس جمهور هم می گوید منتخب مردم است و مطالبات آنها را نمایندگی می‌کند. نمایندگان به مردم وعده داده اند که مطالبات آنها را که دولت محقق نکرده است را دنبال می کنند و همین می تواند بین دولت و مجلس اختلاف ایجاد کند.در این شرایط روسای دو قوه مجریه و مقننه باید دائم مراقب باشند و اختلافات ایجاد شده را حل کنند.رهبری هم در پیامی که به مناسبت افتتاح مجلس دادند، بر همکاری قوا تاکید داشتند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در یکسال باقی مانده از دولت، قوه مجریه و مقننه باید اصل را بر همکاری بگذارند، اما ممکن است اگر دولت نتواند توقعات مجلس را برآورده کند، مجلس به سمت استیضاح دو نفر از وزرا برود تا دولت مجبور شود یکبار دیگر کل کابینه را برای رأی اعتماد به مجلس معرفی کند.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا