جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

رونمایی از فرار داماد وزیر سابق در هفته‌ای که گذشت

[ad_1]

فرار داماد وزیر سابق صمت، تعیین علت مرگ قاضی منصوری تا دو هفته دیگر، تمدید مهلت ثبت نام در آزمون‌های وکالت و مشاوران سال ۹۹ و … از جمله اخبارمهم حقوقی و قضایی در هفته گذشته بود.

به گزارش ایسنا، در زیر مروری بر اخبار حقوقی و قضایی پربازدید هفته گذشته خواهیم داشت:

موافقت رهبری با تخفیف مجازات تعدادی از محکومان به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر 

یکی از اخبار مهم هفته گذشته موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات دو هزار و یکصد و سی و پنج تن (۲۱۳۵) از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی بود.        

آمریکا گرفتار بی عدالتی و نقض شدید حقوق بشر است

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قضائی در هفته گذشته  با اشاره به بیانات رهبری در روز عید قربان با بیان اینکه «تحریف» و «تحریم» دوقلوهای به هم پیوسته هستند، اظهار کرد: تحریف، بازوی روانی- رسانه‌ای و فرهنگی تحریم است که بی توجهی به داشته های داخلی، یاس، دلبستگی به آمریکا و تسلیم و عقب نشینی را ترویج می‌کند حال آنکه آمریکا گرفتار بی عدالتی و نقض شدید حقوق بشر در درون خودش است.

 رییس قوه قضاییه تاکید کرد که قضات یا وکلای سلب صلاحیت شده نباید امکان «ورود» یا «بازگشت» به جریان وکالت را داشته باشد.                                 

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم سیاست گذاری صحیح بانک‌ها برای هدایت منابع به حوزه تولید، از مدیران عامل بانک‌ها خواست واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیلی را که در تملک می‌گیرند، فعال کرده و آن‌ها را وارد چرخه تولید نمایند.   

رییسی افزود: ستاد حقوق بشر لغو تحریم و فشارها علیه لبنان را پیگیری می‌کند.                

تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون وکالت ۹۹ قوه قضاییه

مهلت ثبت‌نام در آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه تا روز یکشنبه ۱۹ مرداد تمدید شد و آن دسته از داوطلبانی که موفق به ثبت‌نام نشده بودند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org  مراجعه کنند.

همچنین زمان ثبت نام در آزمون مشاوران خانواده سال ٩٩ مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از ١۵مرداد لغایت ٢١مرداد تمدید شد.                                 

61695820

داماد وزیر سابق فرار کرده است

در هفته گذشته سیزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ١۴ متهم دیگر به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد و قاضی مسعودی مقام گفت: متهمین برای اینکه ارز را به خزانه واریز نکنند، معادل ریالی پرداخته کرده‌اند.

در چهاردهمین جلسه دادگاه نیز، قاضی مسعودی مقام رییس دادگاه گفت: علی اشرف ریاحی داماد وزیر سابق  بخشی از اطلاعات را با اسناد ارائه کرده و با پاسپورت دیگری از کشور فرار کرده است.

ملاک رد مال در پرونده سکه ثامن، آخرین موجودی مالباختگان در سایت است 

رسول کوهپایه زاده وکیل مدافع مالباختگان پرونده سکه ثامن درباره اختلاف بوجود آمده در خصوص میزان رد مال بین اجرای احکام و متهم و وکلای او و مالباختگان پرونده گفت: منظور از رد مال آخرین موجودی مالباختگان در سایت است و در رای صادره فقط در مورد جزای نقدی تخفیف داده شده است. 

آغاز فرایند ثبت‌نام در آزمون (جذب عمومی) قضاوت سال ۹۹

معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در اطلاعیه ای اعلام کرد: فرایند ثبت‌نام در آزمون (جذب عمومی) تصدی منصب قضاء سال ۱۳۹۹  از ۱۲ مرداد تا ۲۰ مردادماه سال جاری  آغاز شده است.      

آزمون قضاوت ایثارگران جداگانه برگزار نمی‌شود. 

تعیین علت مرگ قاضی منصوری تا دو هفته دیگر

احمد شجاعی رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در پاسخ به سوالی درباره علت مرگ قاضی منصوری، گفت: به جهت اینکه در حوزه سم شناسی و پاتولوژی فرآیندهای آزمایشگاهی طولانی است، امیدواریم بتوانیم در یکی دو هفته آینده پاسخ را به مراجع قضایی اعلام کنیم.     

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت روز خبرنگار

شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و درگذشتگان عرصه خبر و رسانه، روز خبرنگار را تبریک گفت.                                 

61697800

  دریافت ۳۴۰ میلیون دلار از بانک اقتصاد نوین از سوی یک شرکت و فروش آن در بازار

در پنجمین جلسه دادگاه برخی از مدیران سابق بانک مرکزی به ریاست قاضی مسعودی مقام، نماینده دادستان ، دریافت ۳۴۰ میلیون دلار از بانک اقتصاد نوین از سوی یک شرکت و فروش آن در بازار را عنوان کرد. 

اجرای یک حکم “قصاص” در رابطه با حوادث دی ماه ۹۶ 

 روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان در هفته گذشته اعلام کرد: «بامداد امروز حکم قصاص مصطفی صالحی که در جریان اغتشاشات دی ماه سال ۱۳۹۶ پاسدار شهید شاه سنایی را به ضرب گلوله به قتل رسانده بود، به تقاضای اولیای دم به اجرا درآمد.این حکم پس از رسیدگی در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان و تأیید دیوانعالی کشور و طی سایر تشریفات قانونی صبح امروز اجرا شد.»

قوه قضاییه در برخورد با بخش‌های مختلف اصلاح رویه داشته است 

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه می‌گوید قوه قضاییه در برخورد با بخش‌های مختلف از جمله جامعه مطبوعاتی اصلاح رویه و بازنگری داشته است.     

همه کشورهای اسلامی به یاری لبنان بشتابند

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان با تسلیت حادثه انفجار بیروت از همه کشورهای اسلامی خواست به یاری مردم لبنان بشتابند.                                 

انتهای پیام          

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا