جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

رکود گریبانگیر بازار مسکن

به گزارش افکارنیوز، فرشید پورحاجت دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه پیش بینی بازار مسکن برای سال ۹۸ بسیار سخت و دشوار است گفت: به نظر می‌رسد که امسال، سالی سخت و پر زحمت به ویژه برای تولیدکنندگان باشد، زیرا که شرایط ساخت و ساز دچار تغییر و تحولات

بسیار زیادی شده است.

وی گفت: متأسفانه طی ماه‌های گذشته هیچ اتفاق مثبتی برای کاهش هزینه‌های تولید، کاهش بروکراسی اداری و بهبود فضای کسب و کار انجام نشده است و همین امر باعث می‌شود که تولیدکنندگان سال بسیار سختی را پیش رو داشته باشند.
پور حاجت اظهار کرد: کارت اعتباری مصالح ساختمانی در چنین شرایط قابل اجرایی شدن نیست، زیرا که افزایش قیمت مصالح ساختمانیشرایط را برای تولیدکنندگان مسکن دشوار کرده است.
دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور توضیح داد: افزایش ۲۵ درصدی خدمات مهندسی و دستمزد کارگران باعث شده که سال آینده بازار مسکن وارد رکود بیشتری شود.
پورحاجت اظهار کرد: در حوزه خدمات ساختمانی دستگاه‌های مختلف همکاری لازم را انجام نمی‌دهند و این امر باعث شده است که تولیدکنندگان انگیزه چندانی برای ساخت و ساز نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته دریافت مالیات از تولیدکنندگان باعث شده است که بخش مسکن فلج شود گفت: ایده‌های جدید وزیر راه و شهرسازی و عدم استقبال تولیدکنندگان در بخش خصوصی از بازار مسکن هیچکدام راهگشای ساخت و ساز مسکن نخواهد شد.
دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور با اشاره به اینکه سال آینده باید مدیران وزارت راه وشهرسازی به فکر چاره باشند، تصریح کرد: تورم سنگین در سال آینده پیش روی حوزه تولید و عرضه مسکن خواهد بود بنابراین دولت باید راهکار‌های جدیدی را برای بهبود این اوضاع ارائه کند.
پورحاجت در پایان گفت: باید تسهیلات به بخش تولید مسکن اعطا شود تا انگیزه سازندگان برای افزایش تولید بیشتر شود چرا که نتیجه آن کاهش قیمت مسکن خواهد بود.

منبع:افکارنیوز

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا