جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا تعطیل بردار نیست

[ad_1]
57514465

ایسنا/مرکزی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا در هر زمانی ضروری است و تعطیل بردار نیست.

بر اساس اعلام سپاه روح الله، علی اکبر کریمی روز چهارشنبه نهم مهرماه به مناسبت سالروز برگزاری باشکوه کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کار بسیار ارزشمندی است و حقیقتا ارزش این کار کمتر از شهادت نیست، این اقدام ارزشمند در راستای حفظ، حراست و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. هرچه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنیم باز هم کم است چراکه شهدا، ایثارگران و جانبازان دین زیادی بر گردن ملت ایران دارند که باید به خوبی ادا شود.

وی افزود: شهدا از بزرگترین و ارزشمندترین داشته‌های خود که همان جانشان بود گذشتند و به حفظ و حراست از کشور و ارزش های انقلاب اسلامی پرداختند و لذا ترویج سبک زندگی و سیره آنها از این جهت با اهمیت است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، تبیین اهداف و سیره و ادامه مسیر آنها یک وظیفه ملی است که می‌توان با استفاده از برگزاری کنگره‌ها، یادواره‌ها و مجالس شهدا بخشی از این وظیفه مهم را انجام داد.

کریمی بیان کرد: کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی که سال گذشته در استان برگزار شد یک اتفاق بسیار بزرگ بود و گام بسیار موثری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برداشت. خوشبختانه در قالب کنگره شهدای استان مرکزی طی یک سال فعالیت‌های بسیار اثربخشی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ادامه مسیر کنگره و کارهای بسیار ارزشمندی که انجام شد، قطعا باید ستاد بزرگداشت و دبیرخانه این کنگره با قوت به فعالیت خود ادامه دهد. امروز تبیین، ترویج و تقویت دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی یک وظیفه مهم است که مجموعه استان و بویژه دبیرخانه کنگره باید به آن توجه داشته باشد و در این راستا باید برنامه ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت انجام دهد چراکه حفظ و حراست از آرمان های شهدا یک کار تمام نشدنی است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خوشبختانه کنگره شهدای استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات پایه ای و زیرساختی خوبی انجام داده که قابلیت استفاده برای سال‌های سال و نسل‌های آینده را دارد.

کریمی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت یک اقیانوس بزرگ است که ما هرچقدر از آن بهره مند شویم قطعا نمی توانیم از تمامی آن استفاده کنیم، گفت: یکی از دستاوردهای ارزشمند کنگره شهدای استان مرکزی سازماندهی مجموعه ای عظیم از فعالان فرهنگی و دلسوزان شهدا بود و بیش از هزار نفر از علاقمندان به فرهنگ ایثار و شهادت را گرد هم آورد و در قالب یک جریان عظیم و منسجم سازماندهی کرد.

وی افزود: امروز علاوه بر اینکه وظیفه داریم مجموعه ای از افراد علاقمند به شهدا را حفظ کنیم و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آنها را بکار بگیریم، باید برنامه ریزی بیشتری برای جذب جوانان داشته باشیم که این خود می تواند در آشنایی نسل جوان و نوجوان جامعه با شهدا بسیار موثر باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی بیان کرد: گستردگی فضای مجازی یک فرصت طلایی است که باید بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم چراکه فضای مجازی علیرغم فرصت ها تهدیداتی هم می تواند داشته باشد و اگر بتوانیم از بستر فضای مجازی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی استفاده کنیم قطعا تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده ایم و البته این کار نیازمند تلاش و عزم جهادی همراه با ابتکار و خلاقیت است.

کریمی ادامه داد: خوشبختانه بیش از یک سال از فعالیت‌های فضای مجازی و اقدامات رسانه ای کنگره شهدای استان بهره مند هستیم و شاهد یک اقدام جهادی و انقلابی در این راستا بودیم که این کار ارزشمند علاوه بر اینکه باید با قوت ادامه داشته باشد، برای جذابیت محتوا نیز باید توجه ویژه به آن شود و از سایر ظرفیت‌ها همچون قابلیت چند رسانه‌ای نیز استفاده شود.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا