جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

سبزی: خبرنگاران در پیشگیری از فساد اقتصادی و اداری موثرند

[ad_1]
61698055

ایسنا/مرکزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگاران با شفاف سازی در جریان اطلاع رسانی، در پیشگیری از فساد اقتصادی و اداری تاثیرگذار هستند.

حجت‌الاسلام محمد سبزی عصر چهارشنبه ۱۵ مردادماه در آئین بزرگداشت روز خبرنگار در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه ساوه به اهمیت خبر و مخبر اشاره کرد و افزود: میزان اهمیت خبر به گوینده و منتشر کننده خبر بستگی دارد و بر این اساس نباید هر خبری را قبول کرد بلکه باید با بررسی دقیق و تحقیق از صحت و سقم اطمینان پیدا کرد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران نقش بزرگی در جامعه دارند، اظهار کرد: خبرنگار می‌تواند افکار عمومی را به سمتی ببرد که وحدت اجتماعی ایجاد کند یا برعکس به گونه‌ای رفتار خبری از خود نشان دهد که زمینه ساز تفرقه و انشقاق در جامعه شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت اظهار کرد: خبرنگاران در پیشگیری از فساد و وقوع جرم نقش بسیاری دارند و بسیاری از کشفیات وقوع فساد و جرایم، نتیجه جریان اطلاع رسانی رسانه هاست.

وی بر افزایش آگاهی جامعه  و تقویت مطالبه گری از سوی رسانه ها تاکید کرد و افزود: اصحاب رسانه باید با وادار کردن مسئولین ادارات به کار و تلاش بیشتر زمینه ساز تحول اداری و تحرک اجتماعی برای جلب رضایت مردم باشند.

سبزی از خبرنگاران به عنوان گوش شنوا و چشم بیدار جامعه یاد کرد و افزود:  خبرنگاران باید کم کاری مسئولان را گوشزد کنند تا زمینه ساز بازدارندگی از تخلفات و ایجاد انگیزه برای کار بیشتر شود.

وی در ادامه بر اولویت بندی پروژه‌ها متناسب با نیاز شهر با تاکید بر توزیع عادلانه امکانات و خدمات از سوی مدیران تاکید کرد و از خبرنگاران خواست تا بر فعالیت مدیران نظارت کنند.

در ادامه امام جمعه ساوه گفت: خبرنگاران با رعایت اخلاق و پرهیز از کینه توزی و عدم نشر شایعات، جامعه را از التهاب دور می‌کنند. جامعه امروزی ما به شدت شایعه پذیر است و ممکن است انتشار یک خبر ناصحیح باعث تشویش اذهان عمومی شود.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی افزود : موقعیت شناسی از مهم ترین خصوصیات یک خبرنگار است که می‌تواند همواره با تزریق آرامش به جامعه نقشه‌های رسانه ای دشمن را خنثی کند.

وی با تاکید بر اینکه مطبوعات ساوه اخلاق مدار هستند تصریح کرد: خوشبختانه فعالان رسانه و خبرنگاران ساوجی با نقد به موقع و ورود به مسائل مختلف کمک شایانی به پیشبرد اهداف شهر کرده‌اند.

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه رسانه‌ها با رصد وضعیت جامعه به اصلاح نابسامانی‌ها کمک می‌کنند، گفت: اخلاق تملق و چاپلوسی معضل جامعه است که خبرنگاران باید این پرده‌ها را کنار بزنند و با رعایت اخلاق و دوری از کینه توزی به رسالت واقعی خود عمل کنند.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا