جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

سرلشکر رضایی به اصل خویش بازگشت/ احمدی‌نژاد در گوشه عزلت

آنا نوشت: جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز در حالی برگزار شد که با حواشی‌های جالبی همراه بود.

جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر دیروز با حضور برخی از اعضای این مجمع در محل قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، ریاست جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام برعهده، آیت‌الله آملی‌لاریجانی بود و برخی از اعضای مطرح مجمع هم در آن حضور داشتند.
5171835

از حواشی و نکات دیگر جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضور حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی برای نخستین بار بعد از ریاست بر قوه‌ قضائیه در جلسه بود. وی در این جلسه در جایگاه سران قوا در کنار علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت‌الله موحدی‌کرمانی، امام جمعه موقت تهران و دبیرکل جامعه روحانیت مبارز قرار گرفت.
حواشی دیگر جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضور محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق بود. برخی از رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی از دستگیری وی اطلاع داده بودند و حضور نیافتن وی در چند هفته اخیر دلیل بر این مدعا شده بود.
نکته بسیار جالب دیگر و سوژه رئیس‌جمهور سابق، تنهایی وی در تمام جلسه اخیر مجمع بود، به‌طوری که وی در گوشه‌ای انتهای سالن نشسته و تا پایان هم فردی کنار وی ننشست.
5171836

در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در این هفته خبری از بررسی لوایح FATF شامل؛ پالرمو و CFT‌ نبود و دستور کار مجمع به مصوبات داخلی و اصلاح برخی روندها در مجمع اختصاص یافت.
گفتنی است؛ در جلسه این نهاد نظارتی ، موضوع زمان‌بندی مصوبات مبتنی بر مصلحت، اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در دستور قرار گرفت. اعضای مجمع تشخیص مصلحت‌ نظام اعتبار مصوبات مبتنی بر مصلحت را 10 سال تعیین کردند مگر آنکه مجمع تشخیص زمان دیگری را حسب مورد تصویب اعلام کند.
نکته جالب دیگر در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، سبزپوشی محسن رضایی بود. وی که فرماندهی سپاه در هشت سال دفاع مقدس تا سال 1376 برعهده داشت، دوباره لباس سپاه را به تن کرده و خود را در قامت یک سرلشکر معرفی کرد.

5171837

در پایان هم خبرنگاران فرصت یافتند، در نشست خبری دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت کنند. به گفته‌ محسن رضایی، از این پس جلسات مجمع چهارشنبه‌ها برگزار می‌شود و دستور جلسه امروز نیز مورد بررسی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: اگر در یک قانون و یا ماده قانونی، شورای نگهبانی آن را مغایر با قوانین اسلامی بداند و مجلس بر مصوبه خود اصرار کند، مجلس می‌تواند قانون را به مجمع ارسال کند تا تشخیص مصلحت نظام صورت بگیرید و مجمع نیز قانون موردنظر را بررسی می‌کند.
همچنین رضایی درباره روند بررسی FATF، اعلام کرد: مجمع تشخیص در خصوص FATF مصوب کرده تا در خصوص لوایح چهارگانه کمیسیونی تشکیل شود که این کمیسیون امروز تشکیل شد و در آن مباحث با در نظر گرفتن امنیت ملی و معیشت مردم انجام می‌شود.
درباره قوانین بررسی شده در مجمع تشخیص مصلحت نظام و برخی ایراداتی که از سوی این نهاد گرفته می‌شود، نمایندگان مجلس معترض شدند و برخی از نمایندگان اصلاح‌طلب با حمله به مجمع تشخیص آن را «سنای دوم» اعلام کرده بودند. این در صورتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دستور کار این دوره مجمع بر احیای روند قانونی در مجمع تأکید کرده بودند.

منبع: خبرآنلاین

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا