جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

سرلشکر سلامی: آمریکا تاکنون نتوانسته هیچ غلطی بکند

[ad_1]
57641866

فرمانده کل سپاه با اشاره به شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امام خمینی (ره) کسی بود که بی اعتنایی به قدرت‌ها را به ما آموخت و نشان داد قدرت‌های مادی هیچ هویتی ندارند و وقتی ایشان فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، بعدها دیدیم که تا به امروز آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند.

به گزارش ایسنا، سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه در برنامه‌ی تلویزیونی «نگاه یک» با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) مانند یک خورشید در همه عالم طلوع کرد و رسالتی پیامبرگونه داشتند، اظهار کرد: امام خمینی راحل ایستادگی را معنا کردند و مصداق آن را در مقابل ابرقدرت‌ها به نمایش گذاشتند. امام خمینی (ره) کسی بود که بی اعتنایی به قدرت‌ها را به ما آموخت و نشان داد قدرت‌های مادی هیچ هویتی ندارند و وقتی ایشان فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، بعدها دیدیم که تا به امروز آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند.

وی با اشاره به جایگاه شهدا در جمهوری اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: سرزمین ما پر از ستاره است و شهدا کسانی هستند که راه را به ما یاد می‌دهند تا امروز جهان ثمرات قد کشیدن انقلاب را می‌بیند. در بین شهدا کسی چون خورشید می‌درخشد؛ او سردار سلیمانی است؛ کسی که ۴۱ سال لباس جهاد را از تن بدر نیاورد و هیچ آرزویی جز عزت مسلمانان نداشت.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه «دفاع مقدس ما واقعاً سرشار از شگفتی‌های بی نظیر است»، تصریح کرد: معتقدم دفاع مقدس انبساطی است از عاشورا  و این مقاومت فداراکانه اصحاب امام حسین (ع) در هشت سال دفاع مقدس ما انبساط پیدا کرد. چون اصحاب امام حسین(ع) همان اهداف ایشان را دنبال می کردند. انقلاب ما جلوه جدید از قدرت در جهان بود که قرار بود موازنه قوا را به هم بزند؛ به همین دلیل اولین واکنش ابرقدرت‌ها به این زلزله سیاسی که می توانست اضلاع قدرت در جهان تغییر دهد، یک واکنش سازمان یافته علیه ملت ایران بود.

سرلشکر سلامی گفت: همه محاسبات نشان می‌داد انتخاب نقطه درست بود و همه چیز نشان می‌داد آنها قادر هستند نظام اسلامی را نابود کنند؛ این فرضیه‌ای بود تا نشان دهند بدون اتکا به ابرقدرت‌ها استقلال برای ملت‌ها ممکن نیست.

وی اظهار کرد: اما آنچه  صورت گرفت، نشان داد معادله قدرت آنها درست نبود؛ در جنگ دو طرف با برآوردهای اطلاعاتی به جنگ یکدیگر می‌روند و تمام مسائل محاسبه می‌شود. در جنگ کسی پیروز است که قوی‌تر است و بتواند معادله قدرت را بسازد. جنگ ما نشان داد تسلحیات و گستره جغرافیایی و حمایت ابرقدرت‌ها نمی‌تواند موفقیت تولید کند و چیزی که می‌تواند پیروزی ایجاد کند ایمان و قدرت مردانی است که برای خدا شمشیر می‌زنند.

تکمیل می‌شود…

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا