جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

سفیر کشورمان در پاکستان: در حال عادت کردن به نابخردی آمریکایی‌ها هستیم

[ad_1]
61647567

سفیر کشورمان در پاکستان از تصمیم دولت آمریکا برای خروج از سازمان جهانی بهداشت انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، سیدمحمدعلی حسینی سفیر کشورمان در پاکستان در صفحه توییترش در واکنش به این تصمیم دولت آمریکا نوشت: آمریکا به طور رسمی سازمان ملل را از تصمیم خروج از سازمان جهانی بهداشت مطلع کرده است. اشتباه پس از اشتباهی دیگر. ما در حال عادت کردن به نابخردی آن‌ها هستیم.

اظهارات سفیر کشورمان در پاکستان در پی این مطرح می شود که دولت آمریکا با ارسال درخواست رسمی خود به سازمان ملل متحد اعلام کرده که از سازمان بهداشت جهانی خارج می‌شود. آمریکا بزرگترین حامی مالی این سازمان بود اما از زمان آغاز همه‌گیری کرونا، دونالد ترامپ بارها با انتقاد شدید از سازمان مذکور، این نهاد را تحت استیلای چین خوانده است.

با این حال روند جدایی آمریکا از این نهاد سازمان ملل متحد دست کم یک سال طول خواهد کشید.

آمریکا سالانه حدود ۴۰۰ میلیون دلار به سازمان جهانی بهداشت کمک مالی می‌کرد که حدود ۱۵ درصد بودجه سالانه این سازمان بود.

بنابر قانونی که در سال ۱۹۴۸ به تصویب کنگره آمریکا رسیده، دولت این کشور اجازه دارد که در صورت صلاحدید از عضویت در سازمان بهداشت جهانی خارج شود اما باید این تصمیم خود را دست کم یک سال قبل از عملی کردن به سازمان ملل متحد اعلام و حق عضویت خود را هم در این مدت پرداخت کند.

خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی آینده این نهاد سازمان ملل متحد را با خطر جدی روبرو خواهد کرد و بسیاری از برنامه‌های آن برای پیشگیری و مقابله با بیماری‌ها در سراسر جهان را با خطر مواجه می‌کند.

سازمان بهداشت جهانی در سال ۱۹۴۸ تاسیس شد. مقر اصلی آن در ژنو سوئیس است و وظیفه آن تلاش برای ارتقای بهداشت در سطح جهان تعریف شده است.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا