جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

شهرداری اهواز و توسعه نیشکر به تعهدات خود در خصوص آلایندگی هوا عمل کنند

[ad_1]

ایسنا/خوزستان نماینده اهواز، کارون، باوی و حمیدیه با بیان اینکه در این هفته جلسه ای در خصوص آلودگی هوا توسط محیط زیست تشکیل می‌شود، گفت: هم سازمان محیط زیست باید جدی تر با عوامل مرتبط با آلایندگی برخورد کند و هم اینکه شرکت توسعه نیشکر و شهرداری اهواز باید به تعهدات خود عمل کنند و اولویت‌های خود را تغییر دهند.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه در هفته گذشته شاهد افزایش آلودگی در شهر اهواز، باوی و کارون بودیم که باعث نگرانی و آسیب به همشهریان شد. طی پیگیری‌های انجام شده از سوی استاندار و مدیرکل محیط زیست استان، مشخص شد که بخشی از عوامل اصلی آلودگی هوا، برداشت نیشکر است که 30 درصد آن به صورت سبز و 70 درصد برداشت به صورت سیاه یا سوزاندن نی است. از طرفی دیگر متاسفانه به دلیل عدم استانداردسازی در پسماند دفع زباله اهواز در سایت صفیره نیز شاهد آلودگی هوا شدیم که باید تمهیداتی در نظر گرفته می‌شد و تاکنون نیز زیرساخت‌های لازم فراهم نشده است که این وضعیت باعث می‌شود بخاری از زباله‌ها متصاعد و در نتیجه باعث آتش سوزی شود.

وی افزود: به این منظور تذکراتی داده شد، جلسه اضطراری برگزار شد و تصمیماتی در این جلسه اتخاذ شد که طبق آن شرکت توسعه نیشکر به ویژه دهخدا به سوی کاهش میزان برداشت سیاه برود و سایر شرکت‌های نیشکر نیز کمک کنند تا ماشین آلات لازم را برای برداشت سبز در اختیار این شرکت قرار دهند.

نماینده اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای کاهش آلودگی هوای اهواز، بیان کرد: در شهرداری اهواز نیز باید کار بلندمدت صورت گیرد. شهرداری باید برای دفع زباله، سلول‌های جدید دفن زباله به روش استاندارد ایجاد کند و برای خارج شدن گاز متصاعد شده از زباله‌ها، لوله‌هایی به صورت ایمن به کار گیرد. همچنین برای جلوگیری از آتش زدن زباله توسط افراد ناشناس، تصمیم گیری شد تا حراست در سایت صفیره مستقر شود. شهرداری باید این موضوع را که به سلامتی مردم مرتبط است، در اولویت قرار دهد و اعتباراتی پیش بینی کند. اکنون هیچ چیز مهم‌تر از سلامتی مردم نیست بنابراین شهرداری موظف است اولویت‌بدنی کند و منابعی برای اصلاح سایت دفع زباله اختصاص دهد.

یوسفی با اشاره به اهمیت عمل به مسئولیت اجتماعی، تصریح کرد: در خصوص نقش شرکت‌ها دیدیم که روز گذشته پروژه انتقال آب خلیج فارس به بندرعباس و کرمان که توسط رئیس جمهور افتتاح شد، اعتبار انجام پروژه توسط شرکت‌های صنعتی مانند مس تامین شد و به تاکید وزیر صمت، دولت یک ریال هم برای پروژه هزینه نکرد. وقتی وضعیت به اینگونه است، شرکت‌های صنعتی ما مانند نفت، پتروشیمی و … هم باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود نسبت به شهروندان عمل و در تامین اعتبارات کمک کنند تا بخشی از مشکلات ناشی از آلایندگی‌ها برطرف شود.

نماینده اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بنا شد در این هفته جلسه ای در خصوص آلودگی هوا توسط محیط زیست تشکیل شود که به جد پیگیر این موضوع هستیم چرا که سهم مردم ما این نیست و اگر تعهدات انجام نشود از ابزار نظارتی خود استفاده خواهیم کرد که هم سازمان محیط زیست باید جدی تر با عوامل مرتبط با آلایندگی برخورد کند و هم اینکه توسعه نیشکر و شهرداری اهواز باید به تعهدات خود عمل کنند و اولویت‌های خود را تغییر دهند.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا