جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

شولتز: اتریش همواره در تحولات بزرگ در ایران “گشاینده درها” بوده است

[ad_1]
57593365

سفیر اتریش در ایران گفت: اتریش و مقامات ارشد اتریشی همواره اولین مقاماتی بودند که پس از تحولات بزرگ در ایران به این کشور سفر کردند و به تعبیری “گشاینده درها” بودند.

به گزارش ایسنا، اشتفان شولتز در پیامی ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود با تبریک روز ملی اتریش به مقامات رسمی ایران و شهروندان اتریش ساکن ایران و همکاران خود اظهار کرد: با توجه به مشکلات ناشی از کرونا مراسم روز ملی امسال در بستری مجازی برگزار خواهد شد. از این رو برای این مناسبت صمیمانه به همه شما خوش آمد می گویم و از شما دعوت می کنم این مناسبت را همراه ما گرامی بدارید. برنامه های متنوع فرهنگی برای شما تدارک دیده شده که هر زمان در دسترش شما خواهد بود

وی ادامه داد: روابط اتریش و ایران امسال نیز در امتداد تاریخ چند صد ساله روابط دو کشور پیش رفت. اتریش و مقامات ارشد اتریشی همواره اولین مقاماتی بودند که پس از تحولات بزرگ در ایران به این کشور سفر کردند و به تعبیری “گشاینده درها” بودند. این اتفاق هم در ابتدای انقلاب و هم چنین در پایان مذاکرات هسته‌ای وین رقم خورد. این بدین معنی است که اتریش آماده شراکت با ایران است. به عنوان شریکی برای ایام دشوار به همین دلیل کوشش می کنیم از فرصت ایجاد شده در دوران محدودیت ها (کرونا) استفاده کنیم تا به صورت فشرده روابط را با نهادهای ایرانی و هر یک از استان‌های ایران که بنده اخیرا به اتفاق نماینده صنعت و اقتصاد اتریش به آنها سفر کردم را تعمیق بخشیم.

این دیپلمات اتریشی اظهار کرد: تلاش می کنیم با هر استان یک راهبرد مشترک همکاری با تمرکز بر حوزه اقتصاد، تقویت ظرفیت‌ها، آموزش و در نیز حوزه فرهنگی ایجاد کنیم.

شولتز گفت: امیدواریم تا تابستان سال آینده این ایام سخت را پشت سر گذاشته باشیم و شاهد سفر بدون مانع بین دو کشور باشیم. تقاضای درک این موضوع را دارم که در بسیاری از موارد نتوانستیم انتظارات را برآورده کنیم که برمی گردد به توصیه های پزشکی بین دو کشور، ولی خوشحال هستم که با این وجود هم اکنون می توانیم از فرصت استفاده کنیم تا روابط خود را برای زمانی که امکان سفررآزاد مجدد ایجاد شود، تعمیق بخشیم تا بلافاصله در خط مقدم همکاری‌ها را از سر بگیریم.

اتریش در سال ۱۹۵۵ تولد مجدد خود را با اعلام بی طرفی دائم به عنوان کشور مستقل جشن گرفت.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا