جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

طونی الحاج: شخصیت امام خمینی الهام بخش قدرتی برای دهه های آینده خواهد بود

[ad_1]
61650602

رئیس سابق دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لبنان شعبه الفنار با بیان اینکه سخنان جاودانی امام خمینی در وصیت نامه خویش، چراغی برای هدایت راه تمام عاشقان حقیقت و آزادی در تمام جهان شده است تاکید کرد: شخصیت امام خمینی الهام بخش قدرتی برای دهه های آینده خواهد بود.

به گزارش ایسنا، طونی الحاج رئیس سابق دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لبنان شعبه الفنار در نشست وبیناری با زائران امام (بیروت) با اشاره به خاطره ای از دیدار خود با امام خمینی (ره) گفت: برای نخستین بار بود که به ایران دعوت شده بودم و به دیدار امام خمینی رحمت الله رفتیم، وارد حسینیه ای که به منزل ایشان چسبیده بود رفتیم، زمانی که به حسینیه و خانه می نگریستی می دیدی که مکانی بسیار ساده و به دور از هرگونه آرایش و امور زوال پذیر بود. با خود می گفتیم که آیا می توانیم این مرد بزرگی که جهان را فرا گرفته و مشغول خود کرده آیا می توانیم او را ببینیم؟

وی افزود: وارد حسینیه که می‌شوی، زهد و تواضع را در آن می بینی، علم را می بینی، نگاه تیزبینانه و محبت و لبخند را می بینی، همیشه در سفرهای متعددی که به ایران داشتم و با دوستان ایرانی خود روبرو می شدم با خود می گفتم که این صفات نیکو برای ملت ایران یکی از صفات فرهنگی بزرگ به شمار می رود، صفاتی ایمانی و زیبا، صفاتی که از ملتی باهوش، متمدن و دارای جایگاه بالایی از زهد و درستکاری صادر می شود. از آنجا که خود مدتهای طولانی استاد زبان فارسی هستم اگر به ادبیات فارسی بنگری خواهی گفت که من ادبیات فارسی و زیبایی ها و شفافیت و لطافت آن را می بینم، نوشته جات زیبای ایرانی را می بینم.

رئیس سابق دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لبنان شعبه الفنار بیان کرد:این باعث شد تا این سفرم به این پرسش ها پاسخ دهد، دریافتم که ملت چه در نوشته جات ادبی، فرهنگی و جهانی و اجتماعی خود و چه در امور دیگر تلاش می کند تا خود را شبیه این شخصیت بزرگ کند؛ زمانی که در سخنرانی او حاضر بودیم و نگاه او ما را از علم و نور و فرهنگ پر ساخته بود.

وی ادامه داد:انسان های بزرگ با دیگر انسانها تفاوت دارند و با رفتن بدنهایشان از این دنیای فانی برکات آنها از بین نمی رود و در رأس این بزرگان جناب امام خمینی رحمت الله علیه است؛خیر و برکت او که زندگی اش سرشار از خیر و برکات برای تمام انسانیت و تمام مستضعفان جهان بود پس از رحلتشان ادامه یافت حتی تاکنون دولتی اسلامی که در ایران برپا کرد همچنان استوار و سربلند در برابر طوفان‌هایی که از هر طرف می وزد ایستاده است.

الحاج در پایان بیان کرد:سخنان جاودانی که در وصیت نامه ایشان آمده، چراغی برای هدایت راه تمام عاشقان حقیقت و آزادی در تمام جهان شده است؛ امام خمینی چه زنده و چه مرده تاریخ ساز شده است؛ شخصیت امام خمینی الهام بخش قدرتی برای دهه های آینده خواهد بود؛برای این شخصیت این گونه تقدیر شده بود که چه زنده و چه مرده تاریخ ساز باشد.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا