جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

عادی‌سازی روابط، خیانت به مسجدالاقصی است / فلسطین از بحر تا نهر یکپارچه است

[ad_1]
57882532

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین توافق امارات و بحرین را دیکته‌های آمریکایی – صهیونیستی عنوان کرد و گفت‌: اجازه نفوذ دادن به اسرائیل برای رسیدن به خلیج فارس مساله خطرناکی است.

ناصر ابو شریف در گفت‌وگو با ایسنا درباره عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: بدون شک این توافقات از سوی حاکمان امارات و بحرین خیانتی بزرگ و تسلیم در برابر دیکته‌های آمریکایی –صهیونیستی به منظور قرار دادن اسرائیل به عنوان جزئی از این منطقه است. 

وی افزود : اگر چه آن‌ها موفق به انجام این روابط شدند، اما این موضع ملت‌های آن ها در رابطه با اسرائیل نیست، مصر از سال 1979 میلادی اولین توافقنامه خیانت به فلسطین را امضا کرد اما تا به امروز ارتباط با ملت مصر همچنان رویای اسرائیل است، در رابطه با اردن نیز مساله همین است علیرغم اینکه اردن تقریبا 25 سال با اسرائیل توافق صلح امضاء کرده، اما برقراری روابط عادی با مردم اردن همچنان رویای صهیونیست ها است بنابراین ملت ها برقراری روابط با اسرائیل را نمی پذیرند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران همچنین با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی تنها با چند سازمان دیکتاتوری رابطه برقرار کرده و ادعای دموکراسی می‌کنند، گفت: این نظام‌های دیکتاتوری به ملت‌های خود اجازه نمی‌دهند که موضع خود را در رابطه با چنین تصمیمات سرنوشت‌سازی بیان کنند. 

ابوشریف خاطرنشان کرد: بر اساس رهنمون‌های دینی بر این باوریم که هیچ پیروزی برای آنان محقق نخواهد شد، می‌دانیم این حکومت‌ها سال هاست برای تثبیت رژیم صهیونیستی در منطقه تلاش می کنند و اکنون این مساله آشکار شده است. 

وی با تاکید بر این که حقایق تاریخی، جغرافیایی، دینی و آیات قرآنی نشان می دهد که ما در نهایت پیروز خواهیم شد، اظهار کرد:  این حکام پذیرفته اند در زمره گروهی باشند که در زباله تاریخ قرار می گیرند، بر اساس نص صریح قرآن کریم طرح صهیونیستی شکست خواهد خورد و هرکس طرفدار این طرح است در زباله دان تاریخ ریخته خواهد شد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران ابراز کرد: در حال حاضر آمریکا و رژیم صهیونیستی توانسته اند طرح خود را پیاده کنند، اما امارات یک کشور کوچک و بی اهمیت است که در مقابله با رژیم صهیونیستی نقش زیادی نداشته است بنابراین چه روابط برقرار کند چه نکند تنها حقایق را روشن  و بر ملا می کند. 

ابوشریف در ادامه بیان کرد: از سوی دیگر بحرین هم در مقابله با رژیم صهیونیستی وزنه ای به شمار نمی رفت و بی شک اجازه نفوذ دادن به اسرائیل برای رسیدن به خلیج فارس مساله خطرناکی است و به نظر من کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مانند امارات و بحرین نباید در بحرانی کردن روابط خود با ایران ماجراجویی کنند زیرا این مساله برای امنیت داخلی آن ها خطرناک است.

وی تاکید کرد : بی شک فلسطینی ها از این امر ناراضی هستند و آن را خیانت می دانند اما فلسطینی ها می دانند که ایجاد راه حل برای تشکیل دو دولت امری توهمی است و آن ها تسلیم اسرائیل نخواهد شد، این مساله موضع فلسطینی ها را یکپارچه خواهد کرد، همانطور که خداوند در قرآن می فرماید که چه بسا از امری بدتان بیاید اما در واقع به سود شماست.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران افزود: همانطور که تمام فلسطینی ها تاکید کردند این توافق خیانت به مساله فلسطین است، تمام عرب ها می دانند که رژیم صهیونیستی چگونه وارد فلسطین شد و چگونه کشورهای استکباری از آن ها حمایت کردند، هر مهاجری که می آمد به جای آن یک فلسطینی بیرون رانده می شد و یا در داخل خاک فلسطین کشته می شد ، هر فرد صهیونیستی که آمد به ضرر مردم فلسطین بود. اکنون مردم فلسطین در ارودگاه ها در وضعیت سختی زندگی می کنند درحالی که صهیونیست ها در سطح معیشتی بالایی زندگی می کنند، همه عرب ها این مساله را می دانند بنابراین عادی سازی روابط خیانت به دین و قومیت عربی و خیانت به ملت ها، مسائل ملی و به مسجد الاقصی است.  این امر به ضرر مساله فلسطین است. 

ابوشریف خاطرنشان کرد ‌: نیروهای عربی باید با رژیم صهیونیستی و حامیان آن ها مقابله می کردند اما متاسفانه پذیرفتند که جزئی از پروژه صهیونیستی-آمریکایی در منطقه باشند، اما حقایق تاریخی و جغرافیایی به آن ها ثابت خواهد کرد که شکست خورده هستند و به عنوان خیانتکار در حافظه تاریخ ثبت خواهند شد.

وی با اشاره به این که این تحولات فرصتی برای فلسطینی ها است که متحد شوند، گفت: متاسفانه ملت فلسطین به دلیل این پروژه ها متحد و یکپارچه نیست و بخشی از فلسطینی ها سیاست های برخی کشورهای عربی مانند امارات، بحرین و عربستان را درپیش گرفتند؛ کشورهایی که حتی به خودشان خیانت می کنند در حالی که رهبری فلسطین باید به سیاست قبلی خود بازگردد. مساله ما مساله آزادی ملی است و باید از اول شروع کنیم، مساله ما مساله سلطه گری و ایجاد راه حل برای دو کشور نیست، فلسطین از بحر تا نهر و از جنوب تا شمال یکپارچه است و رژیم صهیونیستی غده ای سرطانی است که باید ریشه کن شود. در نتیجه این فرصتی تاریخی است تا متحد شویم.

وی در پایان اظهار کرد:  اکنون فعالیت هایی برای متحد شدن فلسطینی ها در حال انجام است،  توافقات سازش مانند توافق اسلو باید لغو شود و همه مردم فلسطین برای مقابله با رژیم صهیونیستی باید متحد و یکپارچه شوند.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا