جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

غیرت: امیدوارم تفکیک جرم سیاسی از امنیتی واقعا عملی شود

[ad_1]
61702729

یک حقوقدان گفت: اگر حدود و ثغور متهم سیاسی با متهم امنیتی و همچنین مجرم سیاسی از امنیتی کاملا مشخص شود، تکلیف خیلی از افراد روشن خواهد شد.

فریده غیرت در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با ضرورت تفکیک جرایم سیاسی از جرایم امنیتی، اظهار کرد: اساسا اهمیت دادن به مساله تفکیک جرم سیاسی از امنیتی بسیار مهم است، چون جرم سیاسی چیزی است که اختلاف عقیدتی بوده و اختلاف افراد روی ایده‌هایی است که دارند، ولی به هیچ وجه جنبه امنیتی ندارد.

وی افزود: کسی که خلاف مسائل عمومی کشور نظری دارد، دلیل نمی‌شود که حتما مرتکب عمل امنیتی هم شود، او ممکن است یک متهم سیاسی و نهایتا یک مجرم سیاسی شناخته شود و در نتیجه بسیار مهم است که به جرم سیاسی اهمیت داده شود و آن را از جرم امنیتی جدا بدانند، چون اصولا هر اختلاف عقیده و نظر را نمی‌توانیم جنبه امنیتی بدهیم.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر اینطور هست و هر کسی هر گونه‌ اختلاف نظری دارد جنبه امنیتی پیدا می‌کند و مقررات مربوط به متهمین سیاسی و دادگاه‌های رسیدگی به آنها اجرا نشده و در نتیجه به آنها ظلم می‌شود.

غیرت تاکید کرد: اگر طبق قانون، جرم سیاسی از جرایم امنیتی اجرا شود بسیار فکر منطقی و درستی است و از آن استقبال می‌کنم.

وی در پایان گفت: امیدوارم مساله تفکیک جرم سیاسی از امنیتی را واقعا عملی کنند و حدود و ثغور متهم سیاسی با متهم امنیتی و همچنین مجرم سیاسی از امنیتی کاملا مشخص شود، چون وقتی حدود و ثغور آن مشخص شود، تکلیف خیلی از افراد روشن خواهد شد.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا