جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

فروش تخم‌مرغ، ارزان‌تر از نرخ مصوب

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار گفت: هم اکنون به دلیل مازاد تولید تخم‌مرغ در کشور، این محصول ارزانتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسد.

گسترش‌نیوز: ناصر نبی پور در خصوص وضعیت بازار تخم‌مرغ در کشور اظهار کرد: هم اکنون هیچ کمبودی در بازار تخم‌مرغ وجود ندارد و این محصول بیش از نیاز بازار در کشور تولید می‌شود.

وی در ادامه افزود: افزایش تولید تخم‌مرغ باعث ارزان شدن این محصول در بازار شده، به صورتی که نرخ مصوب سازمان حمایت از مصرف‌کننده برای هر شونه تخم‌مرغ ۱۵ هزارو ۶۰۰ تومان است، اما هم اکنون درب مرغداری‌ها به نرخ ۱۳ هزار تومان فروخته می‌شود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تصریح کرد: افزایش تولید و حمایت از تولیدکنندگان باعث شده تا روزانه بیش از ۲۰۰ تن تخم‌مرغ مازار تولید داشته باشیم.

نبی پور با ذکر این مطلب که در برخی واحد‌ها مشاهده شده انواع تخم‌مرغ با قیمت‌های متفاوت فروخته می‌شوند ادامه داد: دلیل این موضوع، کیفیت تخم‌مرغ و سایز آنها است و بر اساس این دو فاکتور قیمت‌گذاری می‌شوند.

وی بیان کرد: درصورتی که مرغ‌های تخم‌گذار بیماری نگیرند این وضعیت تولید تا آخر سال ادامه خواهد داشت و احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها نیز وجود دارد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار گفت: صادرات تخم‌مرغ نیز با افزایش تولید جان تازه‌ای به خود گرفته و هم اکنون بیش از ۹۰ تن تخم‌مرغ روزانه به کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

نبی پور در رابطه با کشور‌های وارد‌کننده تخم‌مرغ ایرانی اظهار کرد: عراق و افغانستان بزرگترین واردکنندگان تخم‌مرغ ایرانی هستند همچنین این محصول به صورت بسیار جزئی به کشور قطر نیز صادر می‌شود.

منبع:گسترش نیوز

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا