جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

فعالیت معین‌ها در حوزه گردشگری/پیگیری تشکیل فراکسیون اقتصاد و گردشگری

[ad_1]
61527396

ایسنا/کرمان رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در سطح استان معین های اقتصادی فعالیت می کنند که پیشنهاد این است در هر منطقه جغرافیایی تعریفی برای فعالیت معین ها در حوزه گردشگری داشته باشیم.

دکتر”محمدرضا پورابراهیمی” امروز ۱۹ تیرماه در پنجاه و دومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار کرد: باید راهکارهایی برای سرپا نگه داشتن بخش گردشگری و کنار آمدن با کرونا پیدا و عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بخشی که در ایران و خارج از کشور از کرونا متضرر شده بخش گردشگری است تصریح کرد: انتظار این است وزارت میراث فرهنگی و ادارات استان ها برنامه خو را ارائه کنند و اقدامات کمک کننده به حل مشکل را ارائه بدهند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به نظر می آید وزارتخانه در مقطع کنونی برنامه جامعی ندارد و مقطعی جلو می رود اظهار کرد: درصدد هستیم با هماهنگی بین دولت و مجلس فراکسیون اقتصاد و گردشگری را با محوریت کمیسیون اقتصادی راه اندازی کنیم.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه باید برنامه مشخصی برای فرش داشت تا بتوانیم اقداماتی انجام بدهیم، گفت: باید بدانیم سرانه یارانه پرداختی گردشگر خارجی در ایران چقدر است و این گزارش در اقتصاد گردشگری برای ما خیلی مهم است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید گزارش کامل میراث فرهنگی و مشکلات بیمه، بانک و مالیات اعلام شود و ادارات صمت، گردشگری و کشاورزی در جلسه فوق العاده شورا درباره اجرای مصوبات حمایت از بنگاه ها در زمان کرونا گزارش بدهند.

وی اظهار کرد: در سطح استان معین های اقتصادی فعالیت می کنند که پیشنهاد این است در هر منطقه جغرافیایی تعریفی برای فعالیت معین ها در حوزه گردشگری داشته باشیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: به عنوان مثال کار هواپیمایی ماهان در شهداد ۱۰۰ درصد گردشگری است لذا باید برش گردشگری معین های اقتصادی توسط مراث فرهنگی احصاء و تصویب شود و ماموریت ها در بخش گردشگری در هر منطقه ابلاغ شود.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا