جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

قالیباف: شبکه توزیع کالا در کشور نابسامان است

[ad_1]
61648811

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نابسامانی در شبکه تولید کالا گفت: ما به التفاوت قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی با نرخ تمام شده کالاها به جیب دلالان رفته که این نشان دهنده نابسامانی در شبکه توزیع در کشور است.

به گزارش ایسنا، بعد از تصویب کلیات طرح تامین کالاهای اساسی نمایندگان با ۲۰۴ رای موافق، ۱۱ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند که طرح تامین کالاهای اساسی برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شود.

محمدباقر قالیباف بعد از تصویب کلیات طرح تامین کالاهای اساسی، گفت: مجلس به دو طرح جهش تولید و تامین مسکن و همچنین طرح تامین کالاهای اساسی رای مثبت داد که این نشان دهنده جهت گیری مجلس به موضوعات اقتصادی است. مجلس نشان داد که تصمیمات خود را در موضوع مسکن و بحث مربوط به کالاهای اساسی گرفته است.

وی افزود: در جریان بررسی کلیات آقای پورمحمدی نماینده دولت نکاتی را مطرح کرد و دوستان در کمیسیون برنامه هم اشاراتی داشتند که این موارد در جزئیات طرح لحاظ شود. لذا بهتر است فرصت مجدد برای بررسی طرح به کمیسیون برنامه داده شود. نمایندگان هم پیشنهادات خود را بیان کنند تا بعد از بررسی مجددا در صحن علنی مطرح شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت های پورمحمدی گفت: اصرار ما در این طرح آن است که کالاها بین مردم توزیع شود. چون اکنون مشکل در شبکه توزیع کالا در کشور است که دارای نابسامانی است. دلیل آن است که دولت نتوانسته این مجموعه را ساماندهی کند. وقتی ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاها تخصیص داده می شد انتظار می رفت که با همان قیمت به دست مصرف کننده برسد اما قیمت تمام شده چیز دیگری بود؛ چون مابه التفاوت ارز تخصیص داده شده با قیمت اصلی به جیب دلالان رفت. این همان اشکال دولت است.

قالیباف ادامه داد: نمایندگان با عنایت به این موضوع تاکید دارند که باید کالا توزیع شود. قطعا این امکان و ظرفیت هم وجود دارد که سبد کالا بین مردم توزیع شود. دولت باید این کار را انجام دهد. منتهی ما برای بحث تامین منابع این طرح را به کمیسیون برنامه ارجاع می دهیم تا در اولین فرصت به صحن برگردانند.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا