جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

قیمت جهانی طلا امروز ۹۸/۱۲/۰۹| قیمت طلا ۵۰دلار سقوط کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که شیوع ویروس کرونا موجب ترس و وحشت سرمایه‌گذاران و هجوم برای نقد کردن سرمایه‌هایشان شده است، قیمت طلا روز جمعه شاهد افت شدید 4.6درصدی بود و پالادیوم هم در اوایل جلسه دیروز سقوط آزاد نزدیک به 13درصدی را تجربه کرد.

مایکل ماتوسک، تحلیلگر بازار طلا در مؤسسه یو.اس. گلوبال اینوستورز گفت: «بسیاری از سرمایه‌گذاران و تجار شاهد کاهش شدید ارزش حساب حاشیه‌ای خود در سایر بازارها هستند و برای تأمین حداقل حساب حاشیه‌ای خود هرچه می‌توانند می‌فروشند، به همین دلیل شاهد افت شدید قیمت طلا بوده‌ایم.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 3.61 درصد افت به 1585 دلار و 69 سنت رسید و شدیدترین افت قیمت یک‌روزه از اواسط سال 2013 را تجربه کرد. قیمت طلا در بازار آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با 4.61 درصد کاهش به 1566 دلار و 70 سنت رسید.

قیمت طلا در این هفته شاهد نوسانات شدیدی بود به‌نجوی که در اوایل هفته به بالاترین رقم طی 7 سال گذشته رسید، اما در نهایت هفته را با شدیدترین افت هفتگی از نوامبر 2016 تاکنون به پایان برد.

گسترش سریع ویروس کرونا نگرانی از همه‌گیر شدن جهانی این ویروس را افزایش داده است. 6 کشور از مشاهده اولین موارد ابتلا به این بیماری خبر داده‌اند و سازمان بهداشت جهانی نسبت به گسترش آن در سطح جهان هشدار داده است.

ترس از شیوع ویروس موجب ثبت بدترین عملکرد هفتگی از زمان بحران مالی سال 2008 برای بورس‌های جهان شد و ارزش سهام در بورس‌های جهان تنها طی یک هفته حدود 6 تریلیون دلار کاهش یافت.

منبع:خبرگزاری تسنیم

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا